سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هيجان فوتبال با طعم 2014 FIFA

اگر چه سبک بازي‌هاي مجموعه PES 2014 تا به امروز بيشتر مورد توجه بازيکنان ايراني قرار گرفته است اما در مجموع FIFA در بازارهاي جهاني موفق‌تر بوده است و منتقدان بازي نيز اين عنوان را بيشتر مي‌پسندند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  امتياز بازي‌هاي FIFA در 5 سال گذشته هميشه بالاتر از PES بوده است و شايد همين موفقيت دائمي اين عنوان بوده که Konami را مجبور به انجام اقدامات انقلابي براي PES 2014 کرده است اما با اين وجود بايد گفت که همچنان FIFA 14 کمي جلوتر از PES 2014 حرکت مي‌کند.

بايد به اين موضوع توجه کرد که سال 2014 سال کنسول‌هاي نسل هشتمي است. تا پايان سال 2013 هر دو کنسول Xbox One و PS4 به بازار خواهند آمد و FIFA تنها بازي فوتبالي اين کنسول‌هاي جديد خواهد بود. شرکت EA موتور گرافيکي Ignite را آماده کرده است تا تنها با آن بازي‌هاي ورزشي بسازد و FIFA 14 اولين اين بازي‌ها خواهد بود.

اين موتور گرافيکي به پردازش بالايي نيازمند است و در واقع تنها کنسول‌هاي نسل بعدي و رايانه‌هاي مدرن قادر به اجراي بازي‌هايي خواهند بود که به وسيله اين موتور گرافيکي به نمايش گذاشته مي‌شوند. نتيجه اين پردازش سنگين، نمايش تصاويري طبيعي‌تر از حرکات انساني، فيزيک منطقي‌تر توپ و برخوردها و زواياي ديد بسيار متنوع و زيباست.

اما تا پيش از عرضه کنسول‌هاي نسل هشتمي، EA از کنسول‌هاي فعلي نيز غافل نبوده است. FIFA 14 براي کنسول‌هاي نسل هفتمي نيز به خوبي ارتقا داده شده است. اولين سيستم جديد در اين بازي Precision Movement نام دارد. اين ويژگي به فوتباليست‌ها امکان مي‌دهد که قادر به انجام تغيير جهت‌، تغيير پا و چرخش‌هاي ناگهاني باشند.

هر فوتباليست ضريب خاصي از چابکي را خواهد داشت و مهاجمان و ستاره‌ها بيشترين چابکي را خواهند داشت. چابکي به مهاجمان اجازه مي‌دهد در کم‌ترين زمان ممکن به فرامين بازيکن پاسخ داده و خيلي سريع با يک چرخش آني يا تغيير جهت برق‌آسا، مالکيت توپ را حفظ کرده و مهاجم را جا بگذارد.

Protect The Ball ويژگي ديگري در FIFA 14 است که بالا تنه فوتباليست‌ها را نيز بيشتر درگير بازي خواهد کرد. اين ويژگي توسط مالک توپ پياده مي‌شود. فوتباليستي که مالکيت توپ را در اختيار داشته باشد، مي‌تواند با استفاده از زاويه‌دار کردن بالا تنه خود، از نزديک شدن بازيکنان تيم مقابل به توپ جلوگيري کند.

همانند Konami شرکت EA نيز معتقد است هنوز بايد روي فيزيک توپ خود بيشتر کار کند و به همين دليل Real Ball Physics در FIFA 14 به کار گرفته شده است. اين ويژگي جديد رفتاري طبيعي‌تر به توپ خواهد داد و مي‌توان ضرباتي کاملا متفاوت به توپ زد.

در نسخه‌هاي قديمي بازيکنان هيچ کنترل دقيقي روي شدت و قدرت پاس‌ها و يا ارتفاع شوت‌هاي خود نداشتند اما در FIFA 14 مي‌توان يک شوت بلند اما کم قدرت زد يا توپ را کاملا پرقدرت شوت کرد اما توپ همچنان روي سطح زمين باقي بماند. با اين ويژگي جديد، مي‌توان بيشتر از ضعف‌هاي دفاعي تيم مقابل بهره برد و با کمي دقت، نقاط خالي را براي يک شوت منتهي به دروازه شناسايي کرد.

سيستم جديد Global Transfer Network نيز براي اولين بار در FIFA 14 به کار گرفته مي‌شود. اين سيستم جديد براي نقل و انتقال فوتباليست‌ها کاربرد دارد و نسبت به گذشته هوشمندي بازيکن را براي انتخاب فوتباليست‌هاي جديد تقويت مي‌کند. EA در توصيف اين سيستم مي‌گويد يک ديده‌بان به بازيکن کمک خواهد کرد تا متناسب با ضعف‌ها و قوت‌هاي تيم فعلي خود، بازيکناني مناسب را خريداري کند.

اين بازي در دوم مهرماه سال جاري همزمان با PES 2014 براي اجرا در کنسول‌هاي Xbox 360 PS3 ،PS2 ،PSP ،PS Vita ،Wii ،3DS و سيستم‌عامل‌هاي ويندوز، Android و iOS به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. امسال عکس ليونل مسي پشت جلد اين بازي قرار خواهد داشت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
کاپیتان
۱۷:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
من فیفا خریدم ولی پس ایران کو؟ ما که رفتیم جام جهانی!
منوچهر
۲۲:۵۶ ۲۸ دی ۱۳۹۲
fifa14کیفیتش فوق العاده است اما واقعا نبود ایران تو این بازی آزارم میده
امیر
۲۱:۰۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
من وقتی فیفا 2014 رو بازی می کنم. انگار تو یک دنیای دیگه هستم.(باتشکر).
کارن
۱۵:۵۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۲
به نظر من 2012 fifa بهتر از 2012 pes است چون در 2012 fifa می توانی پاس های در عمق زیبایی بدی ولی در pes نمی توانی تازه کیفیت fifa بهتر از pes است ولی pes هم خوبی های خاص خودش را دارد ولی باز هم می گویم که fifa بهتر از pes است
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
only fifa
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
FIFAAAAAAAAAAAAAAAAA
Saman
۱۲:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
خیلی دلم میخواد FIFA رو هم امتحان کنم
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
pes
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
فقط pes
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
فقط pes
smoojghl
۱۶:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
20
رضا
۱۳:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
تو FIFA 14 ایران هم هستش؟ من خیلی FIFA دوست دارم اگه ایران هم باشه عالی میشه
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
تو pes 2014 هم تیم ملی هم تیم های باشگاهی ایران هستند. KONAMI مثل EA نیستش که به خاطر تحریم تیم ملی ایرانو حذف کنه.آخه انصافه تیم ملی هند باشه لیگ برتر و حذفی عربستان(راه نیافته به جام جهانی)باشه بعد تیم ملی صعود کرده به جام جهانی و سوم آسیا نباشه؟پول چی کار که نمیکنه!
Sajjad
۱۰:۳۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
سلام من شنیدم که برای PC نمی آد