سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور کارت های هوشمند بین المللی برای معلولان / شماره حساب معلولان به این کارت ها متصل می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: یک میلیون و هشتصد هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی از کارت های هوشمند بین المللی برخوردار می شوند.

همایون هاشمی درگفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به صدور کارت های هوشمند معلولان گفت: در راستای چابک سازی خدمات ارائه شده به معلولان صدور کارت های هوشمند و مغناطیسی معلولان با استانداردهای ICF  بین المللی به صورت پایلوت آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه این کارت ها به صورت 2 زبانه فارسی و انگلیسی هستند و در سراسر جهان دارای اعتبار می باشند، اظهار داشت: در فاز اول یک میلیون و 800 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی از این کارت ها برخوردار می شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور مزیت عمده این کارت را کاهش مراجعه معلولان به سازمان بهزیستی برای اخذ معافیت ها دانست و یاد آور شد، این کارت به منزله معرفی نامه برای فرد معلول است و دیگر نیازی به صدور معرفی نامه برای ارگان های دولتی برای اعمال معافیت ها نیست .

وی در با تاکید بر اینکه این کارت ها تا پایان سال جاری برای تمامی معلولان صادر می شود خاطر نشان کرد: درحال حاضر با استفاده از این کارت ها 5 نوع خدمت به معلولان ارائه داده می شود و حساب بانکی معلولان ارائه داده می شود و حساب بانکی معلولان ارائه داده می شود و حساب بانکی معلولان نیز به کارت هوشمند بین المللی معلولان وصل خواهد شد./ف
برچسب ها: استاندارد ، کارت ، معلولان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.