سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لوايح‌ قوه قضائيه مستقيما به مجلس ارسال مي‌شود/ افزايش اختيارت رئيس قوه قضائيه

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تهيه طرحي خبر داد كه بر اساس آن چنانچه لوایح ارسالی قوه قضائیه به دولت تا مدت 6 ماه به مجلس تسلیم نشود، قوه قضاییه مجاز خواهد شد لایحه مذکور را مستقیما به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

الهیار ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از تهیه طرحی خبر داد که براساس آن اختیارات رئیس قوه قضائیه افزايش مي‌يابد.

وی با بیان اینکه لوایح قوه قضائیه از طریق دولت به مجلس ارسال می‌شود، تصریح کرد:‌ در صورتی که دولت در مرحله اول تا مدت سه ماه لایحه را ارسال نکند، می‌تواند سه ماه دیگر فرصت بگیرد که مجموعا 6 ماه می‌شود.

ملکشاهی افزود: براساس این طرح چنانچه لوایح ارسالی قوه قضائیه به دولت تا مدت 6 ماه به مجلس تسلیم نشود، قوه قضائیه مجاز خواهد شد لایحه مذکور را مستقیما به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح مذکور به صورت ماده واحده تهیه شده و با 54 امضا در دستور کار هفته جاری مجلس قرار گرفته است.

وی گفت: از آنجایی که اين طرح‌، دارای اهمیت بالایی است امیدواریم نمایندگان با رای بالایی آنرا به تصویب برسانند.

ملکشاهی در خاتمه اظهار داشت:‌ لایحه ایجاد پلیس قضایی که از سوی قوه قضاییه به دولت دهم ارسال شده ولی دولت دهم آنرا بایگانی کرده بود و لوایح این چنینی شامل این طرح بوده و در صورت تعلل دولت، مستقیما به مجلس ارسال خواهند شد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.