سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت نظارت سازمان بانک مرکزي بر فعاليت‌هاي پولي

يک کارشناس اقتصادي تصريح کرد: تا زماني که بخش توليدي و واقعي اقتصاد توسعه نيابد و گسترش رفتارهاي غير مولد و دلالي را شاهد باشيم بازار پولي را تحت تاثير منفي قرار مي‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مستخدمين حسيني در گفتگو با راديو اقتصاد گفت: در اين شرايط رشد قارچ گونه موسسات پولي و اعتباري رقابت براي افزايش نرخ سود و نوعي بي‌نظمي پولي شکل مي‌گيرد که هزينه هاي زيادي هم تحميل مي‌کند.

وي تاکيد کرد: بانک مرکزي وظايف اصلي کنترل نرخ تورم و ساماندهي قميت‌ها و حجم نقدينگي را دراد اما هميشه guotation mark بانک بانک‌ها guotation mark محسوب مي‌شود و بايد بر همه بانک‌هاي دولتي خصوصي و موسسه‌هاي اعتباري و مالي نظارت سازماني داشته باشد و بر گردش پول با دقت کامل نظارت کند.

وي نوين سازي قوانين و مقررات بانکي را مهم دانست و  گفت: با قوانين متعلق به دهه 50 و 60 يا قوانين غير جامع نمي توانيم به مديريت کارآمد برسيم.

مستخدمين حسيني اظهار داشت: همکاري قواي سه گانه براي تقويت بستر قانوني نظارت بر فعاليت‌هاي پولي و ارتقاي جايگاه بانک مرکزي در دولت ضروري است.

وي گفت: دولت يازدهم بايد مديريت کامل بازار پولي را در اولويت قرار دهد.

مستخدمين حسيني گفت: اگر همه فرايندهاي پولي و تاسيس نهادهاي مالي و پولي بر بستر قانوني شفاف باشد مي‌توان به خوبي بازار پولي را مديريت کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: پول ، فعالیت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.