سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

210 هزار نفر با فرابورس، خانه دار شدند

مدير عامل شرکت فرابورس ايران اعلام کرد : از زمان آغاز معاملات اين اوراق در سال 1389 در فرابورس تاکنون 210 هزار نفر از هموطنان از اين طريق خانه‌دار شده و از بانک مسکن وام دريافت کرده اند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنا) ، امير هاموني با اشاره به موفقيت اوراق امتياز تسهيلات مسکن اظهار داشت: سال 89 بررسي‌هاي لازم درباره اوراق تسهيلات مسکن در شوراي عالي بورس انجام شد تا معاملات تسهيلات مسکن از بازاري بي‌ثبات و دلال‌محور به بازار نظام‌مند فرابورس با حضور ناظران ارشد انجام گيرد.

هاموني ارزش اين اوراق در فرابورس را سه هزار ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: ارزش بازار فرابورس هم اکنون 64 هزار ميليارد تومان است که 54 هزار ميليارد تومان مربوط به بازارهاي اول و دوم مي شود و ارزش بازار ابزارهاي نوين مالي در حدود 3 هزار ميليارد تومان و ارزش بازار پايه هم حدود 7 هزار ميليارد تومان است.

وي ادامه داد: از ابتداي سال جاري تاکنون 10 هزار ميليارد تومان معامله در فرابورس انجام شده که 4 هزار ميليارد تومان معادل 40 درصد معاملات فرابورس مربوط به معامله ابزارهاي نوين مالي بوده است.

بنابر اين گزارش مدير روابط عمومي شرکت فرابورس هم پيش از اين درباره سوء ‌استفاده برخي مشاوران املاک از امتياز اوراق تسهيلات خريد مسکن هشدار داده و گفته است : فرابورس بستري شفاف براي متقاضيان اين امتيازها فراهم کرده است.

آقاي شريفي گفت: کساني که پيش از اين با سپرده گذاري از امتياز دريافت تسهيلات برخوردار مي شدند اما نيازي نداشتند ، آن را در بازار غيررسمي و غير شفاف واگذار مي کردند که با راه اندازي بازار اوراق تسهيلات مسکن در فرابورس اين بازار هم شفاف شده و هزينه تامين اين خدمت هم ارزان تر شده است.

شريفي گفت: اين بازار از سال 89 راه اندازي شده است و کساني که براي خريد مسکن مي خواهند از اين امتيازات استفاده کنند ، مي توانند به کارگزاري فرابورس مراجعه و اين اوراق را براي بانک مسکن نزديک محل خريد تهيه کنند.

مدير روابط عمومي با اشاره به اينکه اخيرا سوء استفاده بنگاه داران از اوراق امتياز تسهيلات وام مسکن گزارش شده است ، گفت: اين کار ناشي از آگاهي نداشتن برخي شهروندان بوده که خوشبختانه با اطلاع رساني هاي گسترده به ويژه از طريق رسانه ها گروهي کمتر شده است و از متقاضيان مي خواهيم 
براي دريافت اوراق فقط به فرابورس مراجعه کنند. 

شريفي تصريح کرد: برخي از بنگاه هاي مسکن از ناآگاهي مردم سوء استفاده کرده اند و باگرفتن مبالغ کلان اوراق مسکن را براي آنها از فرابورس خريداري مي کنند و اين افراد چون  اطلاع کاملي از فرايند خريد اين اوراق ندارند ، به جاي فرابورس به بنگاه هاي معاملات املاک مي روند و چند صد هزار تومان کارمزد پرداخت مي کنند.

شريفي افزود : متقاضيان دريافت اوراق تسهيلات مسکن با مراجعه به کارگزاري فرابورس مي توانند با مبلغ کارمزد بسيار پايين کل اوراق را خريداري کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، بازار ، افتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.