سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل فرابورس؛

مخترعين براي ورود به "بازار" بشتابند

راه‌اندازی بورس ایده طرحي است براي و ورود مخترعين به بازار سرمایه است.

 هاموني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،بازار دارايي فکري شوراي عالي بورس به عنوان ابزار قابل معامله مجوز داد.حفظ اختراع تجاري،طرح هاي صنعتي به عنوان اوراق بهادار قابل معامله در فرابورس شناخته شد که يکي از نکات بارز ان معاف از ماليات است. 

تمام مصوبات قوانین و مقررات تأمین شده و با مخترعین و تمام ارکان بورس ایده که فعال هستند از جمله وکلای Patent مذاکره شده است و این بازار، بزودی راه‌اندازی خواهد شد. 

وي تصريح کرد:با اعلام فراخوان به مخترعين برايي عرضه اختراعشان تا اين لحظه تعدادي مخترع مراجعه کردند که در حال ارزش گذاري دارايي هستند.
 
مدیرعامل فرابورس: دو نوع عرضه در این بازار خواهیم داشت که یکی از آنها عرضه خود Patent خواهد بود و نوع دوم عرضه حق اختراع طرح است.
 
وی ادامه داد: در این رابطه توضیح داد: بحث اول عرضه Patent یا حق اختراع طرح‌های صنعتی و تجاری در قالب سهام شرکت سهامی خاص است و نوع دوم عرضه Patent یا طرح و حقوق مادی و معنوی آن به اندازه 20 درصد که به‌صورت بلوکی در بازار ایده خواهد بود.
 
هاموني تصريح کرد: بحث معاملات در این بازار، سه هفته قبل در شورای عالی بورس مصوب و اوراق مبتنی‌بر دارایی فکری به‌عنوان ابزار مالی جدید تحت قانون توسعه ابزارها شناخته شده و ابلاغ شد و در حال حاضر، فقط موضوع دستورالعمل این معاملات باقی می ماند که سازمان بورس در حال حاضر، در حال نهایی‌کردن این دستورالعمل است. 

وي خاطر نشان کرد:اميد است تا مهر ماه شاهد افتتاح بازار باشيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، شاخص ، فرابورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.