سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

صادرات 46 هزار تن کالا از اردبیل

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه بیش از 46 هزار تن کالا از گمرکات استان اردبیل به سایر کشورها صادر شده است.

علی اصغر عباس‌زاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: به تفکیک آمار گمرکات میزان صادرات از نظر وزنی در مقایسه با سال‌های گذشته 69 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل همچنین افزود: از نظر ارزش 27 میلیون دلار در کل استان در چهار ماه امسال صادرات داشتیم که گمرک بیله‌سوار نیز با کاهش 31 درصد صادرات نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

عباس زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده کالای صادراتی ما سیب‌زمینی است به خاطر افزایش قیمت داخلی، صادرات این محصول شدید‌اً کاهش یافته است که این خود قطعاً به کاهش صادرات استان نیز منجر شده است.

عضو شورای اداری استان اذعان داشت: عمده کالاهای صادراتی ما سیب‌زمینی، سنگ ساختمانی و مصنوعات پلاستیکی است که بیشتر به کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق و گرجستان صادر شده است.

عباس‌زاده در خصوص آمار واردات نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال حدود 9 هزار تن کالا وارد استان اردبیل شده است.

وی ادامه داد: این میزان واردات از لحاظ ارزش رقمی در حدود 10 میلیون دلار را شامل می‌شود.

عضو کار گروه توسعه صادرات غیر‌نفتی افزود: این میزان واردات نسبت به پارسال 50 درصد کاهش یافته است که با توجه به نرخ ارز این کاهش طبیعی است و جای مسرت دارد که عمده کالاهای وارداتی مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات است که بعد از فرآوری و تولید وارد بازار مصرف می‌شود.

عباس‌زاده یادآور شد: عمده کالاهای وارداتی مربوط به کنجاله پنبه دانه و کائوچوی طبیعی است که به عنوان مواد اولیه کارخانه‌های لاستیک‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اغلب واردات از کشور جمهوری آذربایجان و مالزی انجام می‌شود.

وی افزود: در چهار ماه امسال 20 هزار تن سیب‌زمینی به ارزش حدود 5 میلیون دلار صادر شده استب/.

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.