سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

ایستگاه راه‌آهن اردبیل تا پایان سال افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال ایستگاه راه‌آهن اردبیل تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احد صادقی در جریان بازدید از مراحل مختلف راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: راه‌آهن اردبیل یکی از طرحهای اساسی و حیاتی در اتصال به کریدور شمال، جنوب، شرق و غرب کشور است که حتی می‌تواند نقطه اتصال به کشور همسایه آذربایجان محسوب شود.

وی با بیان اینکه تکمیل راه‌آهن اردبیل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و تاکید وزیر راه و شهرسازی می‌باشد، تصریح کرد: با تکمیل راه‌آهن اردبیل و اتصال آن به مرز جمهوری آذربایجان از طریق ایمیشلی شاهد اتصال خط راه‌آهن کشورمان به حوزه قفقاز می‌باشیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین افزود: به طور متوسط سالانه 20 میلیارد تومان در شش سال گذشته به این طرح اختصاص یافته و در مجموع از سال 84 تا 89 برای راه‌آهن اردبیل بیش از 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: از سال 90 تاکنون برای این طرح 170 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که به طور متوسط سالانه 70 میلیارد تومان را شامل می‌شود که گشایش قابل توجهی را در سرعت گرفتن اجرای این طرح شاهد بودیم.

صادقی به صعب‌العبور بودن این طرح و به اجرای تونل‌ها و پل‌های متعدد اشاره کرد و ادامه داد: این طرح 23 کیلومتر تونل دارد به طوریکه راه‌آهن اردبیل – میانه پر تونل‌ترین راه‌آهن کشور است.

وی از آماده بودن 70 کیلومتر راه‌آهن اردبیل برای ریل‌گذاری خبر داد و افزود: به دلیل مسائل تحریم و مشکلاتی که در خرید ریل داشتیم، قرار شد با تفاهم یک شرکت خارجی تا چند ماه آینده ریل‌های مورد نیاز خریداری شود تا عملیات ریل‌گذاری 70 کیلومتر راه‌آهن صورت بگیرد.

صادقی تصریح کرد:‌ در کنار آن تکمیل ایستگاه راه‌آهن اردبیل نیز در دستور کار است و تا شش ماه آینده در این زمینه یک توفیق واقعی را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه خاطر نشان کرد: ما در سال‌های اخیر در ساخت آزادراه‌ها، راه‌آهن و بزرگراه‌ها یک حرکت جهشی متفاوتی را شاهد بودیم به طوریکه در سال گذشته در مجموع یک‌هزار و 723 میلیارد تومان برای اجرای بزرگراه، آزادراه و راه‌آهن در کشور اختصاص یافت/س.

برچسب ها: اردبیل ، ایستگاه ، راه ، آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.