سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

راه اندازی مراکز شبانه روزی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در برخی از استان های کشور

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی مراکز شبانه روزی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در برخی از استان های کشور خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بيست و پنجمين دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ايثارگر سراسر كشور با اشاره به سوره التین، اظهار کرد: خداوند د ر این آیه 4 بار قسم یاد کرده اند، 2 بار التین و الزیتون و 2 بار به طور سینا و شهر امن یعنی مکه که انسان را در بهترین قوام بندی آفریدیم.

حجت الاسلام محمدی افزود: تفسیر این آیه نشان می دهد که خداوند انسان را به گونه ای آفریده که می تواند مانند ریشه انجیر و زیتون به خاک سقوط کند و ارزشش در همان حد شود و هم چنین ان قدر قابلیت دارد که می تواند با یک انتخاب صحیح و درست آنقدر صعود کند که به بلد امین دست یابد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رسالت های اصلی قرآن کریم نیز گفت: قرآن کریم رسالت های بسیاری را در در این عالم دارد که حیات بخشی به انسان ها مهم ترین این رسالت ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کافران را میت می خواند، عنوان کرد: اگر قرآن کریم این چنین عنوان می کند قطعا این گونه است و تعبیری مجازی نبوده بلکه تعبیری حقیقی است، و همان گونه که قرآن کریم عنوان می کند که شهدا زنده هستند مطمئنا این گونه است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه به گفته قر آن کریم 2 گروه همیشه زنده هستند، ابراز کرد: کشته شدگان در راه خدا و افرادی که در سایه استجابت قرآن کریم زندگی می کنند یعنی افرادی که داری حیات طیبه قرآنی هستند از حیات جاودانه ای که خداوند و قرآن کریم بشارت داده اند، برخوردار هستند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خوشا به حال شما خانواده های ایثارگر و شهدا که هم پدران و همسران شما جاودانه هستند و هم شما که درسایه قرآن کریم زنده می کنید از آن بهره مند می شوید.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام عالم بشریت بر اساس آیات قرآن کریم طراحی شده است، افزود: ارتقا در این عالم به وجود میاید و در آن دنیا این ارتقا تجلی پیدا می کند.

حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: مقام درجات بهشت، و درکات جهنم بر اساس ایات قرآن کریم است و اگر بخواهیم از اهل بهشت باشیم باید قرآن بخوانیم و به آن عمل کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خداوند به انسان قدرت اختیار عنایت کرده است، گفت: انسان ها و حیوانات در طول و عرض حیات با یکدیگر مشترک هستند و امری که انسان را از حیوانات متمایز می کند ارتفاع حیات است که باعث صعود وی به درجات بسیار بالا می شود.

وی با اشاره به این مسابقات، گفت: ما هم اکنون برگزار کننده این مسابقات هستیم اما باید آسیب شناسی شود که برگزاری مسابقات قرانی تا کنون به چه میزان موفق بوده است و این سوال پرسیده شود که به چه میزان موفق عمل کردیم و چه تاثیراتی را به همراه داشته است.

حجت الاسلام محمدی به فرمایشی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند که قابلیت اصلی ما از این تحولات دستیابی به اخلاق قرآنی است و حفظ، قرائت و فهم اهداف اصلی ما به شمار نمی روند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: قرائت خود از نعمت های بزرگی است که انبیاء الهی برای جذب مردم به سوی خداوند از آن برخوردار بودند که همین صدای خوش آن ها افراد زیادی به اسلام روی آوردند اما باید قرآن در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ما حضوری پررنگ داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال بيست و پنجمين دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شاهد و ايثارگر سراسر كشور برگزار شد بنده پیشنهاد می کنم از سال آینده عنوان عترت نیز به این مسابقات افزود شود.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: با اضافه شدن عترت آموزش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز باید صورت بگیرد تا شرکت کنندگان برای رشته های تفسیر، مفاهیم و حفظ ایت کتاب هایی که بعد از قرآن کریم همتا ندارند، نیز در این مسابقات شرکت کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم اکنون در برخی از استان های کشور مراکز شبانه روزی نهج اابلاغه و صحیفه سجادیه راه اندازی شده است، گفت: آشتی مردم با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه امری است که باید صورت بگیرد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.