سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

شهرستان لنده وبخش موگرمون ازتغييرات جديددرنقشه كهگيلويه وبويراحمداست

مديركل دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: يكي از تغييرات اساسي در طراحي نقشه جديد تقسيمات سياسي اين استان اضافه شدن لنده و موگرمون به عنوان شهرستان و بخش تازه تاسيس است.

 حمدالله مبشري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: شهرستان لنده داراي دو بخش، يك شهر، چهار دهستان، 80 روستا و 21 هزار و 367 نفر جمعيت به مركزيت شهر لنده است.
وي افزود: از جمعيت 21 هزار و 367 نفري شهرستان لنده 11 هزار و 670 نفر در شهر لنده مركز اين شهرستان سكونت دارند و 9 هزار و 697 نفر نيز ساكن روستا هستند.
مبشري اظهار كرد: بخش موگرمون نيز همزمان با شهرستان شدن لنده در اين منطقه تاسيس شده است.
وي از امتيازات شهرستان شدن لنده را افزايش ميزان و تسهيل روند خدمات رساني به مردم اين منطقه اعلام كرد و ابراز داشت: فعاليت رسمي فرمانداري شهرستان لنده 29 دي ماه 91 بوده است.
مبشري تقسيمات سياسي كهگيلويه وبويراحمد را شامل هشت شهرستان، 19 بخش، 45دهستان، 17شهر و يك هزار و 795 روستاي داراي سكنه اعلام كرد.
وي عنوان كرد: بر اساس آمار سال 91 جمعيت كهگيلويه و بويراحمد 658 هزار و 629 نفر است كه از اين تعداد 52/63 درصد شهري و 47/37 درصد نيز روستايي هستند.
مبشري افزود: در يك سال گذشته بيش از 15 طرح شهرستاني، بخشي، دهستاني و شهري به دفتر سياسي و انتخابات استانداري كهگيلويه و بويراحمد ارسال شد كه پس از بررسي و تدوين به وزارت كشور ارسال شدند.
وي گفت: مطالعات اوليه و تغييرات احتمالي در اين طرح ها هم اكنون در حوزه تقسيمات كشوري وزارت كشور در حال بررسي است./ب
برچسب ها: تغییرات ، نقشه ، تسهیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.