سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بیش از ۵۰ درصد آموزش ها باید مهارتی باشد

باید نظام آموزشی به سمت مهارتی شدن سوق یابد تا جایی که بیش از ۵۰ درصد آموزش ها باید مهارتی باشد

دکتر زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:در راستای همکاری با دولت، نمایندگان در کمیسیون‌ها مباحث تخصصی را نیز براساس اسناد بالادستی، سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه متناسب با هر دستگاهی برنامه‌ریزی و کار خواهند کرد و امیدواریم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با تعامل با وزارت خانه های علوم، آموزش و پرورش با دولت همکاری  کند . 

وی گفت: باید نگاه جامعی به آموزش عالی در کشور داشته باشیم؛ در حال حاضر این حوزه مشکلاتی دارد که اولین آن محفوظات محور بودن فارغ التحصیلان دانشگاهی  به جای مهارتی بودن است  و  این مسئله موجب شده در زمینه مهارت، حتی بچه‌های فنی و مهندسی ضعیف باشند. 
 
وی با بیان اینکه  در چند سال اخیر شاهد بوده ایم فارغ التحصیلان دانشگاهی اغلب به دلیل ناتوانی در مهارت کاری رشته تحصیلی خود بیکار مانده اند خاطر نشان کرد: اگر به آمایش سرزمین توجه نشود، فارغ التحصیلان بیکار زیادی خواهیم داشت و موجب غفلت از برخی تخصص های مورد نیاز کشور می شود. 

وی تصریح کرد: تجدید نظر در رشته‌ها و دروس موجود در تمامی مقاطع دانشگاه‌ها نیز باید اجرا شود و در علوم انسانی حتما باید رویکرد تحولی مبتنی بر مبانی و ارزش‌های اسلامی داشته باشیم و به سرعت عملیاتی شود. 

وی در پایان افزود: مهارتی شدن رشته ها فقط مربوط به رشته های مهندسی و فنی نمیشود و حتی  رشته های علوم انسانی نیز نیازمند آموزش های مهارتی هستند./ح
برچسب ها: آموزش ، مهارت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.