سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ورود 5 هزار راس دام سبک زنده از ارمنستان به ایران

رئیس سازمان دامپزشکی از واردات 5 هزار راس دام زنده طی سه ماهه نخست امسال از ارمنستان به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، دستور در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست امسال حدود 5 هزار رأس گوسفند از کشور ارمنستان به کشور وارد شده است، اظهار کرد: دام‌های زنده به صورت رسمی و کاملاً با نظارت سازمان دامپزشکی به کشور وارد شده‌اند.

وی افزود: دام‌های سبک زنده وارد شده از ارمنستان تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی در استان‌های مرزی از جمله آذربایجان‌شرقی و اردبیل به نزدیک‌ترین کشتارگاه انتقال داده شده و کشتار شده‌اند.

به گفته دستور، از کشور ارمنستان تنها گوسفند زنده وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 70 هزار دام سبک زنده وارد کشور شده بود.

دستور در خصوص قرنطینه‌های دامپزشکی در مرزهای کشور گفت: تمام واردات با مجوزهای دامپزشکی انجام می‌گیرد، بنابراین واردات و صادرات دام‌هایی که با مجوزهای بهداشتی سازمان دامپزشکی باشد، خطر انتقال بیماری ندارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور متذکر شد: قرنطینه‌های دامپزشکی در مرزهای کشور وجود دارد و مجوزهای بهداشتی برای دام و فرآورده‌های دامی هم در محل قرنطینه‌ها، ارائه می‌شود و مجوزی بدون عبور از قرنطینه، صادر نخواهد شد.

وی در ادامه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی در ساماندهی کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی پروانه‌دار در کشور پیگیری می‌شود.

دستور با بیان اینکه احداث کشتارگاه صنعتی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی نقش حمایتی را ایفا می‌کند./س

 

برچسب ها: دام ، سبک ، زنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.