سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران:

هفته دولت نباید بعنوان یک جشنواره تبلیغاتی تلقی شود

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی رئيس‌جمهور گفت: هفته دولت نباید بعنوان یک جشنواره تبلیغاتی برای دولت محسوب شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(شنبه) در حاشیه مراسم تجدید بیعت اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: هفته دولت همواره با ارج نهادن و احترام به روح بزرگوار شهید رجایی و همچنین شهید باهنر توأم است.

وی افزود: در واقع در سال 1360 از 7 تیر تا 8 شهریور جنایتکاران تروریست فکر کردند با شهادت مسئولین و بزرگان نظام می‌توانند کشور را به استبداد و استعمار گذشته برگردانند.

رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه اظهار داشت: اما اشتباه آنها این بود که فکر می‌کردند این نظام وابسته به افراد و اشخاص و ساختار است در حالی که نظام جمهوری اسلامی ایران مبنایش تحول فکری کل جامعه و مردم بود، آنان نمي‌دانستند که فکر را هیچ گاه نمی‌توان ترور کرد و آرماني که مردم براساس اسلام و آزادی انتخاب کرده‌اند همچنان برآن استوار هستند.

دکتر روحاني تأکید کرد: ما به روح بلند شهید رجایی که اسوه ایستادگی و مقاومت، صبر و تحمل، ساده‌زیستی، فداکاری و قانون‌مداری بود و به روح بلند شهید دانشمندان دکتر باهنر نخست وزیر فهیم‌مان که سراسر زندگی‌اش اخلاق و تواضع بود، درود می‌فرستیم.

وي همچنين افزود: دولت تدبیر و امید راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه خواهد داد چرا که از نظر ما راه آنها راه ایستادگی، قانون‌مداری تلاش و فداکاری و راه خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم بوده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: همچنین این دولت شهید بهشتی را بعنوان اسوه و نمونه اعتدال در سطح فکری و سیاسی خود مي‌داند چرا که وی شخصیتی بود که قبل از انقلاب اسلامي به عنوان شاگرد امام(ره) ضمن اینکه در مسیر تحرک انقلاب قدم برمی‌داشت، تدبیرگري بود که به فکر ساختار آینده و همچنین مسئولین و کارگزاران آینده بود و مدارسی که در حوزه علمیه قم ایجاد کرد، در این راه بود.

وي اضافه کرد: شهید بهشتی در برابر ناملایمات و اتهامات با صبر و حوصله رفتار می‌کرد، وی شخصیتی بود که به واقع فرا‌جناحی بود و عمل می‌کرد، شهيدبهشتي گرچه موسس یک حزب بود اما در درون آن حزب نیز هر دو تفکرات اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را تحمل می‌کرد.

دکتر روحانی افزود: شهید بهشتی فرا‌جناحی رفتار می‌کرد و حتی با افرادی که کمی با نظام فاصله داشتند، راه را برای حضور و نقد آنها آماده می‌کرد.

وی تأکید کرد: این دولت به فرا‌جناحی بودن و اعتدال به عنوان درسی که از شهید بهشتی آموخته، عمل خواهد کرد و به آن پایبند خواهد بود. البته این دولت  یک هفته از عمرش گذشته است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم دستاورد‌های یک ساله خود را به مردم عرضه کنيم.

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: البته هفته دولت نباید بعنوان یک جشنواره تبلیغاتی تلقی شود و دولت ضمن اینکه باید خدماتش را برای مردم تدوین کند در عین حال باید فعالیت‌های یک ساله خود را به نقد و ارزیابی مردم و فرهیختگان اختصاص دهد.

دکتر روحانی تصریح کرد: همه دولت‌ها از آغاز پیروزی انقلاب اسلامي از دولت موقت گرفته تا دولت شهید رجایی و باهنر تا دولت دفاع مقدس و تا دولت سازندگی و اصلاحات و دولت نهم و دهم به همه تلاش‌های آنها ارج می‌نهم و می‌دانم همه دولت‌ها در حد توان خود تلاش کردند تا آرمان‌های این نظام و خواست ملت را تامين کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها: هفته ، دولت ، رئیس جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.