سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

افزایش قاچاق کالا،تهدید بخش تولید وکشاورزی

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان گفت: روی آوری برخی از مردم بخصوص نسل جوان به قاچاق کالا، بخش تولید و کشاورزی را در استان کردستان تهدید می کند.

 به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران ، تاثیر قاچاق بر بخش تولید و کشاوزی در استان کردستان بخصوص در شهرستان های مریوان و بانه را بالا دانست و گفت :مردم تمایلی به فعالیت در بخش های تولیدی و کشاورزی ندارند و به سمت قاچاق روی آورده اند.
وی افزود:هر نفر نیروی کار برای یک شب فعالیت قاچاق و کول بری حدود یک میلیون و 500 هزار ریال درآمد دارد که این رقم در بخش تولید و کشاورزی عاید وی نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه مبادلات تجاری و اقتصادی در مرزها باید به صورت قانونی و از کانال های قانونی انجام شود تاکید کرد قاچاق کالا منجر به آسیب جدی به اقتصاد کشور می شود.
رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان، خواستار نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در استان کردستان شد و از رسانه ها خواست این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.
وی خواستار توجه جدی دولت به سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و صنعتی استان شد و گفت: باید بخش های کشاورزی و معدن را در استان به جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی احیا کرد/س
برچسب ها: قاچاق ، کشاورزی ، تهدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.