سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبريز/

علوم انسانی قربانی بن بست فکری نخبگان / لزوم اسلامی کردن علوم انسانی در کشور

با وجود اینکه تعداد زیادی از نخبگان و اساتید بر اضرورت توجه ویژه به علوم انسانی تأکید دارند، اما در نوشته ها و سخنان آنان موضوعی با عنوان راهکارهای چگونگی تحول در علوم انسانی و اسلامی کردن این دانش به چشم نمی خورد.



به گزارش گروه
استانهاباشگاه خبرنگاران ،  به عقیده کارشناسان داخلی ، در چند سال اخیر ، نخبگان حوزه و دانشگاه  توجهات زیادی به موضوع تحول در علوم انسانی داشته اند و تا حد زیادی  در سخنان و نوشته های خود بر ضرورت توجه بیش تر به این امر در راستای تحول اساسی و اصولی این علم ، تاکید کرده اند.

ارتقای جایگاه علوم انسانی ، نیازمند سرمایه گذاری های کلان است.

به عقیده اکثر کارشناسان ، علوم انسانی نقش مهمی در ارتقای جایگاه یک کشور  و توسعه کمی و کیفی آن دارد به طوری که در اکثر کشورهای توسه یافته یا در حال توسعه ، سرمایه گذاری های کلانی را در این بخش انجام می دهند و در تخصیصث بودجه های فرهنگی ، اولویت خاصی را برای این منظور لحاظ می کنند.

نگرش به علوم انسانی در کشور ما نگرشی منفی و منفعلانه است

یکی از اساتید علوم انسانی دانشگاه  در خصوص جایگاه علوم انسانی در کشور می گوید:نگرش عمومی به رشته علوم انسانی در کشور نگرشی منفی است بطوریکه اکثر مردم بر این باورند که دانش آموختگان این علم ، توانایی ذهنی کافی برای تحصیل در رشته های دیگر مثل ریاضی و علوم تجربی را نداشته اند که در رشته علوم انسانی به تحصیل پرداخته اند.

محمد قنبری با بیان اینکه در کشور ما، جایگاه علوم انسانی آن گونه که شایسته است، درک نشده است می گوید:   نه تنها سرمایه گذاری های لازم جهت توسعة کمّی و کیفی این رشته‌ها انجام نمی شود ، بلکه از جهت نگرشی نیز به این رشته ها به عنوان رشته های درجه دو و بی اهمیّت نگریسته می شود./ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.