سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازي بورس ايده و ورود نخبگان به بازار سرمايه

مدير عامل شرکت فرابورس ايران از فراهم شدن شرايط لازم براي راه‌اندازي بورس ايده، در قالب بازار دارايي‌هاي فکري در فرابورس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنا) ، امير هاموني گفت : همه مصوبه هاي قوانين و مقررات تأمين شده است و با مخترعان و همه ارکان بورس ايده که فعالند از جمله وکلاي 
ايده مذاکره شده است و اين بازار، بزودي راه‌اندازي خواهد شد.

مديرعامل فرابورس اظهار داشت: دو نوع عرضه در اين بازار خواهيم داشت که يکي از آنها عرضه خود ايده يا Patent خواهد بود و نوع دوم عرضه حق اختراع طرح است.

وي گفت : بحث اول عرضه Patent يا حق اختراع طرح‌هاي صنعتي و تجاري در قالب سهام شرکت سهامي خاص است و نوع دوم عرضه Patent يا طرح و حقوق مادي و معنوي آن به اندازه 20 درصد است که به ‌صورت بلوکي در بازار ايده خواهد بود.

وي افزود : بحث معاملات در اين بازار، در شوراي عالي بورس مصوب و اوراق مبتني‌بر دارايي فکري به‌عنوان ابزار مالي جديد تحت قانون توسعه ابزارها شناخته و ابلاغ شده است و در حال حاضر، فقط موضوع دستورالعمل اين معاملات باقي مي ماند که سازمان بورس در حال نهايي‌کردن اين دستورالعمل است.

امير هاموني به پيگيري‌هاي صورت‌گرفته در عرصه بين‌الملل اشاره کرد و گفت: فرابورس براي نخستين‌بار به همراه ساير ارکان بازار سرمايه کشور، در نمايشگاه تخصصي invest در آلمان شرکت کرد که اين تجربه در شرايطي که تحريم اقتصادي بر کشور وجود دارد ، بسيار ارزنده بود.

وي ادامه داد: پارسال شاهد برگزاري دوره‌هاي آموزشي فدراسيون بورس‌هاي اروپايي و آسيايي FEAS در ايران بوديم که فرابورس يک روز کامل ميزبان مقامات اين فدراسيون بود و با حضور خوب و ارائه مناسب توانست موافقت اصولي عضويت در FEAS را بدست آورد و بزودي با تکميل مدارک درخواستي، شاهد عضويت فرابورس در اين فدراسيون خواهيم بود.

مدير عامل فرابورس در ادامه در خصوص بازديد اين نهاد از هلدينگ بورس اسپانيا اظهار داشت: بازديدهايي از مجموعه هلدينگ بورس اسپانيا داشتيم که مذاکرات خوب و سازنده‌اي در اين ميان صورت گرفت و اميدواريم برپايه اين مذاکرات، در آينده نزديک شاهد انعقاد تفاهم‌نامه همکاري بين فرابورس و هلدينگ BME مادريد با محوريت بحث‌هاي آموزشي و پژوهشي به‌منظور راه‌اندازي بازارهايDUAL (معامله سهام برخي شرکت‌هاي حاضر در بورس اسپانيا در فرابورس و سهام برخي شرکت‌هاي حاضر در فرابورس در بورس اسپاينا) باشيم.

وي در پايان، از تدوين برنامه راهبري فرابورس ايران تا 10 سال آينده خبـر داد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.