سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ها نشان می دهند؛

تب مالت صدمات اقتصادی زیادی را به جوامع وارد کرده است

بررسی ها نشان می دهند که تب مالت علاوه بر ایجاد صدمات و خسارت های جانی و عوارض و ناتوانی های ماندگار، صدمات اقتصادی زیادی را نیز به جوامع وارد می کند.

 زین العابدین هروی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تب مالت از شایع ترین و یکی از مهم ترین بیمار ی های قابل انتقال بین حیوان است که به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق تماس با حیوانات و ترشحات آلوده آنها و همچنین مصرف شیر و لبنیات غیر پاستوریزه به انسان منتقل می شود.

وی افزود:  تب مالت در قسمت های مختلف دنیا به ویژه در قسمت هایی از آفریقا و آسیا خصوصا در نواحی مدیترانه و خاور میانه، از جمله مشکلات بهداشت مهم و عمده است.

 هروی با اشاره به اینکه تب مالت می تواند از عوارض و خسارت های قابل ملاحظه ای را در انسان و جوامع ایجاد کند تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که تب مالت علاوه بر ایجاد صدمات و خسارت های جانی و عوارض و ناتوانی های ماندگار، صدمات اقتصادی زیادی را نیز به جوامع وارد کرده است.

 وی یاد آور شد: اجرای برنامه ها و مداخلات آموزشی  به ویژه برای گروه های در معرض خطر،  افزایش پوشش واکسیناسیون دامها و همچنین تشخیص و درمان به موقع افراد مبتلا، می تواند پیشگیری یا کنترل بیماری تب مالت بسیار موثر باشد.

هروی خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه در کشورمان موارد ابتلا به تب مالت نسبتا قابل ملاحظه است، توجه به مواد فوق می تواند از عوارض این بیماری  تا حد زیادی بکاهد./ح

برچسب ها: تب مالت ، عفونت ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.