سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

توسعه صنایع تبدیلی در یزد راهکاری برای بهبود کشاورزی این خطه کویری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت : با وجود مشکلات فراوان در بخش کشاورزی ازنظر تامین منابع آبی، خشکسالی ها و آفات ، این استان رتبه دوم تولید پسته کشور، رتبه سوم محصولات گلخانه ای و زعفران و رتبه پنجم تولید انار و بادام را به خود اختصاص داده است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد


 

  سجادی پور، صنایع تبدیلی را به عنوان یکی از حلقه های واسط اقتصاد کشاورزی و صنعت دانست و اظهارداشت :  صنایع تبدیلی نقش بسیار مهمی در ایجاد ارزش افزوده، کاهش ضایعات، افزایش ماندگاری، توسعه صادرات، عرضه مناسب تر محصول و ایجاد اشتغال دارد.
وی اضافه می کند: از بین هزار و 62 جواز تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی فقط 164 پروانه به بهره برداری رسیده است .
سجادی پور افزود: تولید واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان در چهار گروه باغی، زراعی، دام و طیور و محصولات شیلاتی است .
وی گفت: این واحدها سالانه 39 هزار تن محصول فرآوری شده تولید می کنند .
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد بیان داشت : کارآفرینان و سرمایه گذاران علاوه بر حمایت های سازمانی در خصوص مکان یابی محل استقرار واحد تولیدی می توانند از تسهیلات بانکی کم بهره برای ساخت واحد، خرید ماشین آلات و تسهیلات سرمایه در گردش برخوردار شوند .
رئیس جهاد کشاورزی یزد خاطر نشان کرد : مهم ترین صنایع تبدیلی استان در زمینه فرآوری پسته، تولید انواع محصولات لبنی، بسته بندی میوه جات و محصولات گلخانه ای برای صادرات خارج از کشور، تولید عرقیات گیاهی، خوراک آماده دام ، طیور و آبزیان، بسته بندی و انجماد انواع گوشت قرمز و سفید و تولید انواع کود آلی و بیولوژیک است .
وی گفت: پسته از جمله محصولات این استان است که توسعه صنعت تبدیلی برای آن بیش از سایر محصولات ضرورت دارد .
سجادی پورافزود: استان در زمینه تولید پسته صاحب نام و دارای رتبه دوم است و اکنون از زمین های زیرکشت این محصول سالانه به طور میانگین بیش از 43 هزار تن پسته برداشت می‌شود/س

 
برچسب ها: توسعه ، صنایع ، تبدیلی ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.