سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

بهره برداری از ۲۲ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بهره برداری 22 پروژه در حوزه های عمرانی میراث فرهنگی و گردشگری در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدی در جلسه ستاد میراث فرهنگی استان گفت : مساجد قراملک و دال ذال تبریز، مسجد جامع شهرهای سراب و هشترود و خاروانای شهرستان ورزقان از جمله مساجدی هستند که مرمت آنها به پایان رسیده و در این هفته به بهره برداری می رسند.

وی ادامه داد : همچنین در منطقه زلزله زده ورزقان نیز امام زاده آستمال و صیفار مرمت شده است و در طی چندین روز آینده به بهره برداری می رسد.

محمدی با اشاره به اماکن دارای اولویت بازسازی گفت : افتتاح دو هتل آپارتمان در تبریز و کلیبر، مجتمع چند منظوره خدمات اقامتی و تفریحی در تبریز، واحد پذیرایی و باغ تالار در مسیر تبریز؛ باسمنج، مجتمع تفریحی گردشگری در باسمنج، تالار پذیرایی و رستورانی در هادیشهر و مجتمع اقامتگاهی با مجموعه امکانات گردشگری در بستان آباد از دیگر طرح های آماده افتتاح هستند.

وی با بیان اینکه اماکن تفریحی و رفاهی برای اسکان و پذیرایی از گردشگران از اولویت های این اداره کل است، گفت : مساجد تاریخی استان از اماکنی هستند که چه از نظر تاریخی و چه مذهبی دارای ارزش زیادی بوده به همین دلیل مرمت و بهسازی این اماکن از اولویت ها به حساب می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد : همچنین اصلاح راه دسترسی پیام مرند، منطقه نمونه گردشگری دره گشایش مراغه، مجتمع سرویس بهداشتی در آغچه قشلاق، اسکلو و مکیدی شهرستان کلیبر و مجتمع سرویس بهداشتی کمپ مسافر مرند و افیل شهرستان اهر دیگر پروژه های آماده بهره برداری در این هفته هستند./س

 

برچسب ها: گردشگری ، میراث ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.