سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

زوج جهانگرد دوچرخه سوار آلمانی به قم رسیدند

زوج دوچرخه‌سوار اروپایی که از آلمان به قصد جهانگردی به کشورهای مختلف سفر می‌کنند به قم رسیدند و مهمان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، این زوج آلمانی که سفر طولانی خود از اروپا تا شرق دور را به وسیله دوچرخه آغاز کرده‌اند از تهران به قم رسیدند و مقصد بعدی آنها هم کاشان بود.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم میزبان این زوج دوچرخه‌سوار بود و برای ساعتی آنها در بخش اداری این معاونت استراحت کرده و با مدیران این مرکز به گفت‌وگو نشستند.

یوهان اشتانباخ و همسرش در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار شهرنیوز از وضعیت شهرشان، فرایبورگ گفتند که دارای دو میلیون نفر جمعیت است و بر خلاف شهرهای ایران به ویژه قم، خبری از خیل عظیم موتورسواران در آن نیست و مزاحمت‌هایی که راکبان موتورسیکلت برای مردم ایجاد می‌کنند برایشان امری ناآشناست.

وی همچنین الزام کارمندان و پرسنل پلیس برای استفاده از دوچرخه به منظور انجام ماموریت‌های درون‌شهری در آلمان را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: هر کشوری که بخواهد فرهنگ استفاده عمومی از این وسیله حمل و نقل ارزان و کم خطر را نهادینه کند باید حمایت‌های دولتی و توجه به فرهنگ‌سازی را در دستور کار قرار دهد.

گفتنی است معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم هم در نظر دارد با توجه به لزوم کاستن از خطرات سفرهای درون شهری و نیز کاهش بار ترافیکی و مهمتر از همه کاهش دادن خطرات استفاده از موتورسیلکت، فرهنگ استفاده از دوچرخه را در قم نهادینه کند.

به همین منظور قرار است خانه‌های دوچرخه در قم راه‌اندازی شود و مردم بتوانند برای سفرهای درون‌شهری، از این اماکن دوچرخه به امانت بگیرند./س

برچسب ها: قم ، زوج ، دوچرخه ، جهان ، گرد ، آلمانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.