سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اهتمام جدی برای نجات دریاچه ارومیه

امام جمعه موقت ارومیه گفت: دولت تدبیر و امید برای حل مشکل دریاچه ارومیه هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سید محمد فخری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به وجود عدالت در کشورهای اسلامی، اظهار داشت: وجود ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی در کشور اسلامی ایران موج می‌زند.

وی با اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر، تصریح کرد: روز شهادت این دو بزرگوار به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

فخری به خدمات ارزنده شهید رجایی و شهید باهنر اشاره کرد و گفت: رجایی و باهنر با مردم‌داری و ولایتمداری یاد و خاطره خود را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران جاودانه کردند.

امام جمعه موقت ارومیه خشک شدن دریاچه ارومیه را فاجعه بزرگ عنوان کرد و ابراز داشت: خطر خشک شدن این دریاچه زندگی انسان‌های زیادی را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود برای حل مشکل دریاچه ارومیه هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

فخری به وجود تفرقه و اختلاف در سوریه، مصر، افغانستان و ... اشاره کرد و گفت: هر روز به حقوق مسلمانان در این کشورها تجاوز می‌شود و سازمان‌های جهانی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند در این زمینه اقدام عاجلی انجام نمی‌دهند.

وی کشتار مسلمان را بسیار تأسف‌بار خواند و اضافه کرد: لازم است با تدبیر و اندیشه و حفظ وحدت به خشونت در کشورهای اسلامی پایان داده شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.