سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

رهاسازی کبک و تیهو در طبیعت تنگ‌ارم

در مراسمی با حضور مسئولان و مردم تعداد زیادی پرنده کمیاب از نوع کبک و تیهو در طبیعت تنگ‌ارم رهاسازی شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  رئیس اداره محیط زیست دشتستان عصر جمعه در این آیین اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست امری لازم و مهم است و اداره محیط زیست دشتستان در این مسیر اهتمام دارد.

صادق پورسالم افزود: رهاسازی پرندگان در طبیعت امری مهم است که با اهتمام مدیرکل محیط زیست و اداره محیط زیست دشتستان انجام شده است.

وی بیان کرد: با وجود کم آبی‌های اخیر از همه مردم و دوستداران محیط زیست می‌خواهیم خودشان حافظ محیط زیست باشند و با حافظان محیط زیست شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این آیین خاطرنشان کرد: این پرندگان کمیاب با تلاش‌های نیروهای حفاظتی محیط زیست و همکاری مردم از شکارچیان متخلف کشف شده و در مناطق کوهستانی اطراف روستای سوک رهاسازی شدند و به آغوش طبیعت بازگشتند.

علی‌اصغر مطهری افزود: در این ارتباط پنج شکارچی و صیاد پرنده متخلف دستگیر و برای طی مراحل قضایی به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

وی اضافه کرد: با شروع فصل تابستان و کم‌آبی در مناطق مختلف شهرستان دشتستان عده‌ای از افراد سودجو با بستن مسیر آب‌ها و پهن کردن ابزارهای صید اقدام به زنده‌گیری و شکار این پرندگان نایاب می‌کنند.

مطهری ابراز داشت: با همه توان و ظرفیت در راستای حفاظت از محیط زیست در مناطق مختلف استان بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد./ج1

برچسب ها: بوشهر ، پرنده ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.