سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما: بايد درباره سوريه تصميم فوري اتخاذ شود/ اوباما انتظار ندارد که نيروهاي آمريکايي وارد خاک سوريه شوند

اوباما انتظار ندارد که نيروهاي آمريکايي وارد خاک سوريه شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛ این شبکه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: کاخ سفید اعلام کرد "باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا انتظار ندارد که نیروهای آمریکایی وارد خاک سوریه شوند. 

در عين حال باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه اي که روز جمعه منتشر شد، گفت: اين مسئله اي است که نيازمند توجه آمريکا است.

اما رئيس جمهور آمريکا گفت: اين ايده که آمريکا به تنهايي مي‌تواند به جنگ سوريه پايان دهد اغراق آميز است و تصريح کرد که آمريکا قبل از هر اقدامي قابل توجهي حمايت جامعه بين‌المللي را جلب خواهد کرد.

باراک اوباما گفت: اگر آمريکا بدون کسب مجوز سازمان ملل و بدون اسناد و مدارک مشخص وارد عمل شده و به کشور ديگري حمله کند، آنگاه سوالاتي مبني بر حمايت يا عدم حمايت قوانين بين‌المللي از اين حمله يا وجود ائتلاف براي انجام اين کار بوجود خواهد آمد.

سخنان اوباما درباره سوريه اولين مورد از زمان ادعاي حملات شيميايي روز چهارشنبه در شرق دمشق است.

رئيس جمهور آمريکا گفت: آمريکا هنوز به دنبال يک مدرک جامع درباره استفاده از سلاحهاي شيميايي در سوريه در هفته جاري است. وي افزود چنين اقداماتي دردسر ساز و براي منافع ملي آمريکا زيان آور است.   

سناتور جان مک کين رقيب اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سال 2008 گفت: اعتبار آمريکا به سبب عدم اتخاذ اقدام قاطع براي جلوگيري از خشونت در سوريه خدشه دار شده است.

رئيس جمهور آمريکا در واکنش به اين انتقادات گفت: اگرچه آمريکا همچنان يک کشور مهم است ولي به اين معني نيست که بايد همه جا خود را درگير کند.

 وي افزود: بسيار خب شما مي‌دانيد که من با نظر سناتور مک کين مبني بر کمک براي خروج از اين وضعيت در سوريه و مصر موافقم. ما بايد استراتژي را طراحي کنيم که به سود منافع ملي بلندمدت ما باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.