سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

اجرایی شدن 70 درصد از مصوبات شورای عشایر استان

مدیر کل امور عشایر استان تهران از اجرایی شدن 70 درصد از مصوبات شورای عشایر استان تهران خبر داد.

سیروس نصیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: 500 میلیون ریال اعتبار برای عشایر فیروزکوه اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: جامعه عشایر استان تهران، سومین جامعه جمعیتی پس از جوامع شهری و ورستای است که از حدود 400 سال پیش در مناطق عشایر نشین این استان مستقر شده اند، هم اکنون نیز چهار ایل مشتمل بر 50 طایفه در نقاط مختلف استان از جمله فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، ورامین، پاکدشت، ملارد و تهران سکونت دارند.

نصیری افزود: عشایر استان تهران بالغ بر 100 روز از سال را در مناطق ییلاقی استان ساکن هستند و بیشتر آنها در فوصل ییلاق و قشلاق، کوچ درون استانی دارند اما عشایری نیز در برخی مناطق استان مانند فیروزکوه وجود دارند که کوچ برون استانی داشته و در قشلاق به استانهای نظیر سمنان کوچ می کنند.

مدیرکل امور عشایر استان تهران با اشاره به این مطلب که حدود 10 درصد از نیاز گوشت استان تهران از سوی عشایر تامین می شود، افزود: عشایر استان تهران با پرورش و نگهداری از 600 واحد دامی، نقش بسیار موثری در افزایش تولید فرآورده های دامی در سطح استان دارند به نحویکه این کوچ نشینان سال گذشته بالغ بر 58 هزار تن تولیدات دامی اعم از گوشت، شیر، لبنیات، پشم، محصولات باغی و زراعی، صنایع دستی و ... را به بازار مصرف عرضه کردند.

مدیرکل امور عشایر استان تهران ارزش ریالی تولیدات کشاورزی عشایر استان طی سال گذشته را بالغ بر 270 میلیارد ریال ارزیابی کرد و افزود: به منظور ساماندهی به امور عشایر، در حال حاضر هشت شرکت تعاونی در شهرستانهای استان به این جامعه خدمات ارائه می دهند که این شکرتها نیز تحت پوشش یک اتحادیه استانی قرار دارند.

وی ادامه داد: شورای عشایر استان نیز با پیگیری امور مربوط به عشایر به بررسی مطالبات و رفع مشکلات این قشر می پردازد و در این زمینه طی سال گذشته در 9 شهرستان استان، 31 جلسه برگزار کرده است که بالغ بر 270 مصوبه به همراه داشته است.

نصیری تصریح کرد: با پیگیریهای صورت گرفته بیش از 70 درصد مصوبات اجرایی شده است که نقش موثری در ارتقای شاخصهای توسعه انسانی عشایر و رفاه هرچه بیشتر این قشر داشته است و مصوبات باقیمانده نیز با اولویت در دستور کار قرار گرفته است./س


برچسب ها: عشایر ، مصوبات ، تعاونی ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.