سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات نظام سلامت کشور از زبان پزشکان:

از کمبود بودجه اعتبارات تا ناکارآمدی بیمه ها

یکم شهریور نماد قدر شناسی از فرهیختگانی است که با برخورداری از علم، معرفت، صبر و دقت؛ درد و رنج بیماران را از آنان دور کرده و پیشگامان سلامت جامعه محسوب می شوند. روز پزشک فرصت مغتنمی است که جایگاه و منزلت شغلی این قشر زحمتکش جامعه را ارج نهیم.

دکتر محمود امویی ـ متخصص پزشکی بالینی و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن عرض تبریک روز پزشک به تمامی جامعه پزشکی کشور گفت: روز پزشک سالی یک بار فرصت مناسبی است تا مشکلات همکاران و مسائلشان مطرح شود.
وی با اشاره به جایگاه ایران در حوزه پزشکی ادامه داد: نسبت به سایر کشورهای منطقه از جایگاه خوبی هم از نظر امکانات و هم در رابطه بیماران با پزشکان، اخلاق و وجدان پزشکی برخوردار هستیم

این متخصص پزشکی بالینی با بیان اینکه پزشکی ابوعلی سینا در دوران خودش کاربردی و مورد توجه بوده است، افزود: در حال حاضر نیز طب ایشان مورد توجه است.
دکتر امویی در ادامه به مشکلات جامعه پزشکی اشاره و بیان کرد: کمبود اعتبارات، وضعیت نامناسب مالی برخی از پزشکان و طولانی بودن تحصیلات در رشته های پزشکی از جمله مشکلات است

این استاد دانشگاه در پایان خواستار شد: سازمان نظام پزشکی کشور در درجه اول حرمت پزشک را حفظ و تقویت کند و در راستای حل مشکلات جامعه پزشکی حرکت کند.
ایران در زمینه پزشکی رشد چشمگیری داشته است
در ادامه نیز دکتر منصوری ـ متخخص و جراح زنان و زایمان با بیان اینکه پیشرفت کشور در حوزه سلامت بسیار خوب بوده است، گفت: در زمینه امکانات، تجهیزات و توسعه بیمارستان ها کشور رشد خوبی داشته است. به نظرم با کشورهای خارجی نیز در زمینه پزشکی تفاوتی زیادی نداریم.
وی درخصوص دغدغه اصلی جامعه پزشکی نیز افزود: دغدغه پزشک بیمارستان هایی است که با بیمه ها کار می کنند. بیمه ها پول نمی دهند و به طبع بیمارستان دچار مشکل مالی می شود و این آسیب بزرگی به ما وارد می کند
 
 
این متخص زنان و زایمان، با بیان اینکه مظلوم ترین افراد پزشکان هستند، ادامه داد: پزشکان در شرایط خیلی سخت کار می کنند و انتظارات خاصی هم ندارند؛ چرا که به خاطر علاقه شان وارد این حرفه شدند.
وی در ادامه گفت: سازمان نظام پزشکی همواره برای جامعه پزشکی کشور زحمت کشیده است و ان شاء الله نیز همیشه موفق باشد.
این متخخص جراح زنان و زایمان در پایان اظهارداشت: پزشکان جوان به فعالیت های علمی خود ادامه دهند تا روند پیشرفت پزشکی کشور همواره روند پیشرفت را طی کند.
برچسب ها: پزشک ، بیمه ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.