سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از بنیاد امیرکبیر تا 10 روز آینده / یادمان های دکتر حسن حبیبی در معرض دید مردم قرار می گیرد

شهردار منطقه 7 از افتتاح بنیاد امیر کبیر تا 10 روز آینده در منطقه 7 خبر داد و گفت: در بنیاد امیر کبیر موزه ای برای حفظ یادمان های دکتر حسن حبیبی راه اندازی شده که به زودی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر رمضان میر عباسی  با اشاره به بهره برداری از بنیاد امیر کبیر که قرار است در آن یادمان های دکتر حسن حبیبی نگهداری شود از اتمام اجرای عملیات محوطه سازی و بازسازی بوستان دقت ( بنیاد امیرکبیر) توسط شهرداری این منطقه خبر داد.
 
وی ادامه داد: این بوستان  4 هزار و 200  مترمربع محوطه  و 700 متر ساختمان قدیمی در ضلع شمالی دارد که در ساختمان این بوستان موزه امیرکبیر احداث شده است .
 
شهردار منطقه 7 با بیان این که در نظر داریم ظلع شرقی باغ دقت را نیز تملک کنیم ، گفت : بنیاد امیر کبیر از بعد فرهنگی قطعا مورد استقبالعموم مردم قرار خواهد گرفت
 
وی افزود: در بوستان دقت فضای خوب و دلنشینی طراحی شده و تا 10 روز آینده آماده افتتاح است.
 
شهردار منطقه 7 با بیان اینکه هم اکنون منتظریم تا همسر دکتر حبیبی یادمان ها را به بنیاد امیر کبیر انتقال دهند ، اضافه کرد : همچنین قرار است در این موزه برخی از هدایایی که مرحوم دکتر حبیبی در زمان تصدی به عنوان معاون اول رئیس جمهور دریافت کرده به نمایش گذاشته شود.
 
به گفته دکتر میرعباسی ، هدایای رهبران جهان ، فرش های نفیس و نسخ خطی ارزشمند از جمله اقلامی هستند که در موزه امیر کبیر به نمایش گذاشته می شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: دکتر حبیبی این هدایا را متعلق به خود نمی دانست و همواره عنوان کرد که این هدایا به مردم ایران تعلق دارد .
 
شهردار منطقه 7  افزود: در محوطه بوستان دقت آبنمایی نیز به سبک ایرانی نصب شده است.
 
بنا بر این گزارش، دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز چندی پیش از افتتاح موزه بنیاد امیرکبیر در آینده ای نزدیک خبر داده  و بیان کرده بود که سعی ما بر این بوده که این موزه در زمان حیات دکتر حسن حبیبی که برای این مجموعه زحمات زیادی کشیده بود ، افتتاح شود اما این امر میسر نشد و هم اکنون این موزه آماده شده و در آینده ای نزدیک در منطقه7 افتتاح می شود./ف
برچسب ها: شهردار ، افتتاح ، بنیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.