سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب آوار کتابخانه ها باشید

متخصصان ایمنی محیط به افراد توصیه می کنند تا مراقب وسایل خانه که آنها را به سقف و یا دیوارها محکم کرده اند باشند تا خطراتی افراد خانواده و یا همکاران در محیط کار را تهدید نکند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، افراد برای تزئین و یا استفاده ی بهتر از فضای اتاق ها معمولا از وسایلی مانند کتابخانه های دیواری، تابلوها، لوسترها، آویزها و تاب ها و میله های بارفیکس که به در اتاق ها قفل می شوند استفاده می کنند.

گفتنی است: این وسایل اغلب پس از طی مدت زمانی دچار سستی به خاطر وزن و یا فشار وسایلی که در آنها است به همراه وارد شدن نیروی جاذبه زمین و یا حوادثی مانند زلزله های خفیف می شوند.

بررسی ها نشان می دهند: در این مواقع حتی قرار دادن یک جلد کتاب اضافی در کتابخانه نیز می تواند منجر به فاجعه و سقوط کتابخانه شود.

متخصصان توصیه می کنند تا افراد به طور دوره ای نسبت به بررسی میخ ها و بست های اشیاء مختلف بویژه لوسترهای سنگین اقدام کنند و همینطور دیوار و فرورفتگی ها و ریختگی گچ های اطراف پیچ ها را نیز جدی بگیرند.

متخصصان توصیه می کنند تا افراد مانع از بالا رفتن کودکان خردسال از وسایلی مانند کتابخانه ها، میزها و دراورها شوند، سلامت و ایمنی آنها به خطر نیفتد./ح

برچسب ها: آوار ، ایمنی ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.