سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 20 درصدی تولید گل و گیاه/ بررسی موانع صادرات

رئیس هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان گل و گیاه استان تهران با اشاره به رشد 20 درصدی تولید در سال جاری گفت: میزان تولید گل و گیاه امسال به دو میلیارد و 300 میلیون شاخه گل می‌رسد.

غلام حسین سلطان محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در سال 91 حدود دو میلیارد شاخه گل در کشور تولید شد.
وی با بیان اینکه در سراسر کشور گل و گیاه تولید می‌شود اضافه کرد: استان‌های تهران، مازندران، مرکزی وخوزستان در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز هستند.
سلطان محمدی افزود: ایران در میان کشورهای جهان در زمینه تولید مقام هفدهم و در زمینه صادرات مقام صد و هفتم را دارد.
وی با اشاره به این که مقام اول تولید و صادرات گل متعلق به کشور هلند است،ادامه داد: مساحت این کشور به اندازه‌ی استان مازندران است.
سلطان محمدی اضافه کرد: پیشرفت صنعتی هلند سبب پیشتازی آنها در زمینه گل و گیاه است.
وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه طی سالیان اخیر ضعیف‌تر از گذشته بوده است افزود: سال گذشته حدود 60 میلیون دلار صادرات داشتیم که این میزان باید افزایش یابد.
سلطان محمدی ادامه داد: برای افزایش صادرات اقداماتی از جمله ایجاد گل خانه‌های مدرن، تولید انبوه و با کیفیت و بسته بندی مناسب، تبلیغات و بر پای نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند موثر واقع شود.
وی اضافه کرد: همچنین برای موفقیت در بازارهای جهانی باید گل‌هایمان را به قیمت پایین‌تری نسبت به رقبا عرضه کنیم.
سلطان محمدی با اشاره به صادرات گل با هواپیماهای مسافربری و مشکلات ناشی از این کار بیان داشت: ما باید برای صادرات گل هواپیمایی اختصاصی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: از جمله فواید افزایش صادرات ورود ارز قابل توجه به کشور جذب فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی، ایجاد اشتغال و کاهش قیمت گل در کشور است.
سلطان محمدی  افزود: امیدواریم سال 92 سال شکوفایی صنعت گل و گیاه وارتقای صادرات باشد.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به افزایش روحیه‌ی تولید کنندگان پیش‌بینی می‌شود تولید و صادرات سال جاری حدود 20 درصد افزایش پیدا کند.
به گفته‌ی سلطان محمدی انواع گلایول، مریم، رز، آنتوریوم، گل‌های آپارتمانی، گیاهان فضای سبز و... از جمله گل و گیاه‌های تولیدی کشور است.
وی افزود: صادرات گل و گیاه بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، تاجیکستان، روسیه و جمهوری آذربایجان انجام می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: صادارت ، موانع ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.