سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

سرمایه گذاری از میادین مشترک/ جلوگیری از غارت منابع نفتی و گازی

سلطانی با بیان این که لازم است دولت اولویت خود در فازهای پارس جنوبی را به سرمایه گذاری در میادین مشترک اختصاص دهد گفت: عدم پرداختن به راه اندازی میادین مشترک، موجب غارت منابع نفتی و گازی شده است که باید از این مسئله جلوگیری به عمل آید.

امیر عباس سلطانی نماینده مردم چهارمحال و بختیاری و بروجن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص واگذاری شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی  افزود: واگذاری هایی که تاکنون انجام شده است در واقع به صورت شبه دولتی بوده و بخش خصوصی به تمام معنا به کار گرفته نشده است.

وی با اشاره به این که نحوه واگذاری این بخش در کمیسیون انرژی مطرح است، گفت: با توجه به این که دولت در سرمایه گذاری زیر بنایی دچار تنگناهای اقتصادی است لازم است جهت واگذاری ها، شرکت هایی که از رانت دور و دارای استحقاق و توانایی لازم هستند به کار گرفته شوند.

سلطانی ادامه داد: این اقدام نه تنها موجب تقویت زیر ساخت ها بلکه کمک به این بخش از بدنه ی عظیم از کشور نیز می شود.

سلطانی با بیان این که لازم است دولت عزم خود را جهت واگذاری واقعی به بخش خصوصی جزم کند تصریح کرد: واگذاری هایی که در طی این مدت انجام شد با اشتباهات زیادی در بخش های نفت و حتی آب، برق، نحوه گزینش پیمانکاران، شرکت های بزرگ و بخش صنعت همراه بوده است.

وی ادامه داد: مسئله ای که به تازگی شاهد آن بودیم توافق با شرکت های چینی جهت واردات دکل های حفاری ساخت این کشور بود و این در حالی است که صنعت سازان داخل از توانایی لازم جهت ساخت این تجهیزات برخوردار هستند.

وی با بیان این که نقص بزرگ دولت در راه اندازی فاز های پارس جنوبی، عدم پرداختن به قسمت های مرزی کشور بود، اظهار داشت: دولت به جای سرمایه گذاری و بهره برداری از میادین مشترک و جلوگیری از غارت منابع گازی و نفتی، به سرمایه گذاری در فازهای داخل کشور پرداخت.

سلطانی ادامه داد: در این میان استفاده از تجهیزات داخلی و توجه به صنعت سازان و پیمانکاران کشور از جمله اقداماتی است که در راستای تکمیل پروژه فازهای پارس جنوبی باید در نظر گرفته شود.


برچسب ها: سلطانی ، میادینه ، غارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.