سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

37 کشته و 64 مجروح در حملات عراق

پلیس عراق روز جمعه اعلام کرد بر اثر حملات جداگانه در روز پنجشنبه در سراسر این کشور دست کم 37 نفر کشته و 64 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس عراق اعلام کرد غروب پنجشنبه بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در حاشیه مراسم عروسی در منطقه دوجیل واقع در 60 کیلومتری شمال بغداد نه نفر کشته و 27 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

پلیس همچنین اعلام کرد افراد مسلح ناشناس در منطقه زهرا در شرق موصل به روی فردی آتش گشودند و وی را در مقابل منزلش به قتل رساندند.

همچنین بر اثر انفجار خودرو در منطقه تل عفر واقع در 70 کیلومتری غرب موصل هشت نفر از جمله دو سرباز عراقی مجروح شدند.

یک منبع پلیس کرکوک که خواست نامش فاش نشود نیز اعلام کرد روز پنجشنبه بر اثر انفجار خودرویی در پارکینگ یک اداره دولتی در مرکز این شهر واقع در 250 کیلومتری شمال پایتخت چهار نفر از جمله دو افسر پلیس کشته شدند.

همچنین یک مقام پلیس شهر رمادی واقع در 100 کیلومتری غرب بغداد در گفتگو با خبرگزاری شین هوا گفت در حمله خونین دیگری به یک پاسگاه ایست و بازرسی پلیس در این شهر چهارده نفر از جمله 10 سرباز ارتش کشته شدند.

در این حمله همچنین ده نفر دیگر از جمله چهار سرباز زخمی شدند.

یک مقام پلیس استان الانبار نیز اعلام کرد بر اثر انفجار یک عامل انتحاری با خودروی حامل سوخت به یک پاسگاه نظامی در این استان دست کم نه سرباز کشته و یازده نفر دیگر مجروح شدند.

شبه نظامیان مسلح برای ناکام گذاشتن تلاش دولت عراق به برقراری امنیت در این کشور حملات خود را در مناطق مختلف عراق از جمله الانبار تشدید کرده اند.

یک افسر پلیس نیز اعلام کرد در حمله دیگری توسط افراد مسلح ناشناس با سلاح های خودکار به یک ایستگاه ایست و بازرسی پلیس در منطقه اصلح در غرب موسل واقع در 400 کیلومتری شمال پایتخت دو سرباز عراقی کشته شدند.

وی همچنین افزود بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در مسیر یک واحد گشتی عراق در منطقه بعث واقع در شرق موسل دو سرباز عراقی کشته و چهار غیر نظامی مجروح شدند.

عراق طی پنج سال گذشته شاهد بدترین حوادث مرگبار بوده است و این موضوع باعث شده است تا نگرانی ها در مورد تشدید درگیری های داخلی در این کشور که اوج آن طی سال های 2006 و 2007 میلادی بود، افزایش یابد و این در حالی است که گاهی اوقات بر اثر این درگیری ها تعداد تلفات ماهیانه در این کشور به 3 هزار نفر نیز افزایش می یابد.
برچسب ها: عراق ، مجروح ، کشته ، انفجار ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.