سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصميم مصر براي بازگشايي گذرگاه رفح از شنبه/حماس بازگشايي گذرگاه بيت حانون را به جاي رفح رد کرد

یک مقام جنبش حماس اعلام کرد مصر قصد دارد از شنبه گذرگاه رفح بین این کشور و نوار غزه را بازگشایی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، مصر از یک هفته قبل این گذرگاه را بسته است.

ماهر ابو صبحه در بیانیه ای اعلام کرد:  گذرگاه رفح از شنبه روزانه چهار ساعت برای موارد انسانی و فلسطینی های دارای تابعیت خارجی باز می شود .
 
در عین حال معاون وزیر امور داخلی دولت مردمی فلسطین در نوار غزه، احتمال جایگزینی گذرگاه بیت حانون را در شمال نوار غزه به جای گذرگاه رفح در مرز مصر رد کرد.

غازی حمد در نشست خبری در غزه گفت: گذرگاه بیت حانون به هیچ وجه نمی تواند جایگزین گذرگاه رفح باشد. هیچ فلسطینی چنین اقدامی را نمی پذیرد.

حمد افزود: اشغالگران از عبور نود درصد فلسطینی ها از گذرگاه کرم ابوسالم برای رفتن به کرانه باختری جلوگیری می کنند. در این شرایط چگونه ممکن است جایگزینی گذرگاه بیت حانون را به جای گذرگاه رفح بپذیریم. اسرائیل فقط در شرایط فوق العاده اجازه عبور فلسطینی ها را از گذرگاه کرم ابوسالم می دهد.

مصر 15 اوت در اوج بحران سیاسی همراه با خشونت هایی که به کشته شدن بیش از 800 نفر منجر شد این گذرگاه را به مدت نا معلوم بست. بعد از آن دهها فلسطینی در دو سوی این گذرگاه گرفتار شدند که تنها راه دسترسی به سرزمین های فلسطینی تحت کنترل اسرائیل به حساب می آید.

گذرگاه رفح روز شنبه بازگشایی و دوشنبه بعد از کشته شدن 24 مامور پلیس در سینای مصر در مرگبارترین انفجار علیه نیروهای پلیس از ابتدای سال روز دوشنبه دوباره بسته شد.

برچسب ها: رفح ، گشایش ، مصر ، جماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.