سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نوه امام خميني(ره):محيط دانشگاه بايد محيط دينداري، علم و اخلاق باشد

نوه امام خميني(ره) با بيان اينكه جدايي علم از اخلاق تمام عالم را به ستوه مي آورد، تاكيد كرد: محيط دانشگاه بايد محيط دينداري، علم و اخلاق باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني دیروز در شصت و هفتمين اجلاس شوراي مركزي دانشگاه آزاد اسلامي در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد اصفهان افزود: اخلاق ريشه در اعتدال دارد و زندگي اعتدالي و اخلاقي مرز ميان افراط و تفريط است.

وي تاكيد كرد: در محيط علمي بايد فضاي تعريف شده از اخلاق براي خود داشته باشيم زيرا اگر علم را از اخلاق جدا كنيم گوهر ناب وجودمان را از دست مي دهيم.

نوه بنيانگذار انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه وفاي به عهد يكي از اصول اخلاق است، اظهار كرد: كم كاري در محيط دانشگاهي با وجود تعهدات داده شده، امري غيراخلاقي است.

حجت الاسلام سيدحسن خميني يادآور شد: يكي از رذال افعال اخلاقي در محيط علمي حسادت است كه باعث تخريب اين محيط مي شود.

وي تصريح كرد: كم كاري برخي از اساتيد در بحث پايان نامه ها و تدريس بدليل پيشرفت نكردن در حوزه علمي خود استادان است.

نوه امام خميني(ره) اظهار كرد: اكنون شرايط خوبي در فضاي هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي وجود دارد و مديريت ها در دانشگاه بايد براي خود ارزش قائل شوند.

وي با تاكيد براينكه حقيقت جويي در محيط هاي دانشجويي ضروري است، گفت: چشم بستن بر حقيقت يك رذيله اخلاقي است و بايد از آن دوري كرد.

نوه امام خميني(ره) اظهار كرد: رد بي دليل بسياري از سخنان در محيط دانشگاهي از تعصبات كوركورانه ناشي مي شود و پذيرش سخنان درست يكي از اصول اخلاقي در محيط علمي است.

وي نداشتن روحیه نقدپذيري منصفانه را به مثابه دوري از فضاي اخلاقي در محيط دانشگاه عنوان كرد.

گفتنی است: شصت‌ و هفتمين اجلاس شوراي مركزي دانشگاه آزاد اسلامي در واحد نجف آباد با حضور رييس، معاونان و مشاوران دانشگاه آزاد، نمايندگان نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، روسا و دبيران مناطق دانشگاهي و كليه روساي واحدهاي دانشگاه آزاد و مديران سازمان مركزي و همچنين مسوولان استان اصفهان در حال برگزاري استز/.

برچسب ها: اصفهان ، دانشگاه ، آزاد ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.