سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

عالی ترین سرمایه بشری وقتی در دستانی شفابخش قرار می گیرد.

اخلاق برترین و عالی ترین سرمایه بشری است که وقتی در دستان شفابخش پزشک قرار می گیرد ، تلخ ترین لحظات زندگی را شیرین می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، در میان همه شاخه های اخلاق ،"اخلاق پزشکی" از اهمیت خاصی برخوردار است و این به سبب جایگاه ویژه دانش پزشکی است.

دانشی که با برخورداری از حکمت و اخلاق می تواند درد و رنج را از جسم و روان دردمندان زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح آنان بدمد.

نعمت سلامتی در دستان شفابخش پزشک

وقتی نعمت سلامتی را از دست می دهی ودرد به وجودت چیره می شود ، درصدد درمان بر می آیی و دوست داری پیش کسی بروی که دردت را درمان کند وتندرستی را به تو برگرداند.

اخلاق مناسب پزشکان مُسَکِّن درد بیماران

آری ، عوارض ومشکلات بیماری گریبانگیر بیماران است ولی به یقین روی گشاده ، مهربانی وتعهد پزشکان می تواند درد انسان را تسکین دهد و به زخمشان مرهم بگذارد.

امروزه بحث اخلاق پزشکی یکی از ضروریات این رشته است به طوری که این مهم ، اعتماد به نفس را در بیماران افزایش می دهد و سبب می شود آنان با بیماری راحت تر کنار بیایند.

اخلاق پزشکی چیست؟

اخلاق پزشکی مجموعه ای از قوانین اخلاقی است که پزشکان از آنها پیروی می کنند ، قوانینی که به آنها می گوید چطور با بیمارانشان برخورد کنند.

برخی مسائل و پرسشها در حوزه اخلاق پزشکی سابقه ای دیرینه دارند و در متون کهن پزشکی نیز مورد توجه و بحث قرار گرفته اند مانند رابطه پزشک و بیمار ، رابطه ای که باعث می شود بیمار علاوه بر بیماری ، آزردگی عمیق روحی و روانی پیدا کند.

کاش همه پزشکان محترم گاهی به سوگند پزشکان نگاهی بیندازند ویادشان نرود که بیمار دردمند با هزار امید و آرزو به آنها مراجعه کرده است.

اول شهریور،زادروز بوعلی سینا و روز پزشک را گرامی می داریم.../ز

برچسب ها: قوانین ، شفا ، اخلاق ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.