سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

55 درصد بازار بيمه کشور در اختيار شرکت هاي غيردولتي

معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران گفت: 55 درصد بازار بيمه کشور در اختيار شرکت هاي غيردولتي است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران   رحيم مصدق با اشاره به افزايش سهم بخش خصوص در صنعت بيمه کشور، افزود:صنعت بيمه به لحاظ اجراي سياست هاي خصوصي سازي و اصل 44 قانون اساسي عملکرد قابل توجهي داشته است.
وي با اشاره به اينکه از 28 شرکت بيمه کشور 27 شرکت خصوصي است، گفت: با آزاد سازي قيمت گذاري در صنعت بيمه شاهد افزايش رقابت و کاهش نرخ هاي بيمه هستيم.
 مصدق با اعلام اينکه صنعت بيمه کشور با 131 هزار ميليارد ريال حق بيمه صادره در سال 91 بالاترين رشد حق بيمه را در دنيا داشت، افزود: حق بيمه سرانه به يک ميليون و 700 هزار ريال افزايش يافت.
وي با اشاره به افزايش دارندگان بيمه تکميلي درمان به 20 ميليون نفر در کشور گفت: از 14 ميليون پرونده خسارتي پرداخت شده در سال گذشته هفت ميليون پرونده مربوط به بيمه تکميلي درمان است.
وي ضريب نفوذ بيمه(سهم درآمد بيمه از توليد ناخالص ملي) در کشور را دو درصد اعلام کرد.
مصدق با اشاره به اينکه ضريب نفوذ بيمه از مهمترين شاخصه هاي توسعه بيمه است، گفت: در واقع سهم بيمه هاي بازرگاني از اقتصاد کشور دو درصد است.
وي ميانگين ضريب نفوذ بيمه در دنيا را هفت و نيم درصد اعلام کرد و افزود: ايران از نظر ضريب نفوذ بيمه در منطقه در رتبه پنجم و در دنيا در رتبه 66  قرار دارد.
وي اشتغال زايي صنعت بيمه را قابل توجه دانست و اعلام کرد: شرکت هاي بيمه کشور با 861 شعبه و 34هزار نمايندگي براي 87 هزار نفر به صورت مستقيم فرصت شغلي ايجاد کرده اند.
معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي ايران همچنين با اشاره ب ايجاد سامانه نظارت و هدايت الکترونيکي بيمه (سنهاب) در کشور گفت: با راه اندازي اين سامانه و امکان انتقال اطلاعات، آمار و ارقام شرکت هاي بيمه به صورت الکترونيکي به بيمه مرکزي به صورت برخط(آنلاين)، سرعت انتقال اطلاعات شرکت هاي بيمه و بيمه گذاران به بيمه مرکزي افزايش يافته است.

برچسب ها: بیمه ، خصوصی ، شرکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.