سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه آمريکا صدها سند درباره دخالت عربستان در خشونتهاي عراق در اختيار دارد

دست داشتن عربستان در خشونتهاي عراق، مردم اين کشور را به شدت خشمگين کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،شبکه تلويزيوني العراقيه گزارش داد: شخصيتها، سران احزاب و گروههاي سياسي عراق از دولت اين کشور خواستند در برابر دخالتهاي عربستان در کشورشان واکنش جدي نشان دهد.

عباس ناعم خبرنگار اين شبکه گفت: اظهارات کريستوفر هيل سفير سابق آمريکا در بغداد درباره دخالت عربستان در عراق بحث و جدلهاي زيادي را ميان مردم و سياسيون اين کشور برانگيخته است. ائتلاف دولت قانون در اين باره اعلام کرد عربستان سعودي تلاش دارد روند تحولات در عراق را به سمت اوضاع سوريه سوق دهد. عربستان با همکاري دوستان منطقه اي خود قصد دارد با فراهم کردن امکانات مالي و تجهيزات نظامي براي تروريستها، طرح تخريب عراق را به اجرا بگذارد.    

حاکم الزاملي عضو کميسيون امنيتي- دفاعي پارلمان عراق درباره دخالت عربستان در عراق گفت: آمريکا و دستگاه هاي اطلاعاتي بين المللي، دولت عربستان را يکي از طرفهاي مسئول در خصوص گسترش تروريسم در عراق قلمداد کرده اند.

وي افزود: عربستان روزانه به طور علني به گروههاي ارتش آزاد سوريه و جبهه النصره کمک مالي و تسليحاتي مي کند و از آنجايي که تروريستهاي سوريه و عراق از طريق سازمان القاعده با هم همکاري دارند طبيعي است که بخشي از اين کمکها براي کشتار مردم عراق به کار گرفته خواهد شد.

همچنين احسان العوادي عضو پارلمان عراق درخصوص دست داشتن عربستان در خشونتهاي عراق، خاطرنشان کرد: مردم عراق به خوبي مي دانند چه کساني در قتل فرزندانشان دست دارند، اين دولت عراق بايد بر اساس توافقنامه امنيتي بغداد - واشنگتن از آمريکا بخواهد که از طريق همکاري مشترک با عربستان و حتي کشورهاي ديگر که در خشونت عراق دست دارند وارد عمل شود.

محمود عثمان عضو ائتلاف کردستاني در پارلمان عراق با اشاره به اسناد موجود درباره دخالت عربستان در عراق گفت: دولت عراق بايد با ارائه اسناد و مدارک دخالت رياض در خشونت هاي اين کشور به اتحاديه عرب، کشورهاي اسلامي و سازمان ملل متحد ارائه و سطح دخالت عربستان در عراق را مشخص کند و از رياض در اين باره شکايت شود.

اين در حالي است که براساس آنچه که در محافل سياسي و رسانه اي گفته مي شود، وزارت امور خارجه آمريکا و سرويس اطلاعاتي اين کشور صدها سند و مدرک درباره دخالت عربستان در اقدامات تروريستي در عراق در اختيار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.