سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمدين صباحي از عملکرد ارتش در حوادث اخير مصر حمايت کرد

يکي از رهبران جبهه نجات ملي مصر از عملکرد ارتش در حوادث اخير مصر حمايت کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري يورونيوز، حمدين صباحي يکي از رهبران جبهه نجات ملي مصر و از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اين کشور در اين باره گفت از ديدگاه ما مردم مصر تصميم گرفته بودند به تحصن ها پايان دهند. دولت مصر هم پس از بردباري و هشدار در چارچوب قانون واکنش نشان داد. تاثيرات چنين عملياتي به ميزان مقاومت ها بستگي دارد. 

کشورهاي اروپايي آزادند که چنين ارزيابي داشته باشند اما ما از آنها مي خواهيم شرايط موجود در آن زمان را نيز در نظر بگيرند. ما مسئله بسيار مهمي را به آنها يادآوري مي کنيم. ميان محکوم کردن اشتباهات ناشي از اجراي يک تصميم و موضع گيري سياسي تفاوت وجود دارد. من از همه کشورهاي اروپايي که حوادث اخير را با معيارها و اطلاعات ناکافي خود محکوم مي کنند مي پرسم زماني که تروريست ها به منطقه سينا حمله کردند آنها کجا بودند؟ زماني که کليسا ها در مصر به آتش کشيده مي شدند آنها کجا بودند؟ زماني که نيروهاي پليس در پاسگاهها و مردم بي گناه در خيابان ها مورد  حمله قرار مي گرفتند، اين کشورها کجا بودند؟

صباحي در مورد نگراني از بازگشت فضاي امنيتي  به مصر گفت امکان بازگشت دولت پليسي وجود ندارد. امکان ندارد که مصر بار ديگر گرفتار دولت پليسي و يا حکمراني يکي از دستگاههاي امنيتي شود. مردم نشان دادند که قادر به رويارويي و مقاومت در برابر چنين حاکميتي هستند.  اين بدان معناست که مردم آماده اند در صورت شکل گيري چنين حاکميتي پاسخ منفي خود را نشان دهند. ما بعد از آنکه اخوان  المسلمين را برکنار کرديم به دوران مبارک بازنمي گرديم.

حمدين صباحي در پايان در مورد تقاضاي برخي کشورهاي اروپايي براي متوقف کردن کمک به مصر و جايگزين اين کمک ها گفت هرکس مي خواهند در مصر منافعش حفظ شود بايد به خواسته مردم اين کشور احترام بگذارد. ما از ملت هاي عربي مانند عربستان سعودي، کويت، امارات متحده عربي، بحرين و اردن استقبال مي کنيم. اين کشورها اعلام کردند در صورت قطع کمک هاي اروپايي، کشورهاي عربي خود غني هستند و اين کمک ها را جبران خواهند کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.