سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اجراي كودكان در "گل آموز"؛

عمو و خاله‌ها به حاشيه رفتند

تهيه كننده "گل آموز" گفت: براي اولين بار در تلويزيون بچه‌ها برنامه را به دست مي‌گيرند و مجري تنها هدايت‌كننده و ناظر است.

"سارا روستاپور" تهيه كننده برنامه "گل آموز" در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، گفت: در سري جديد، برنامه را از مجري محور بودن خارج كرديم و مجري به عنوان داناي كل به بچه‌هاي بازيگر كمك مي‌كند تا جواب درست را پيدا كند.
 
وي بيان كرد: با توجه به تأكيد مدير شبكه آموزش بر متفاوت بودن و نوآوري برنامه كودك و حضور پررنگ بچه‌ها، ما از اول سال جديد خواستيم تغييراتي به لحاظ محتوا و ساختار داشته باشيم.
 
وي در ادامه افزود: به همين جهت به دنبال طرح جديد برنامه كودك با رويكرد آموزشي بوديم و طي اين مدت جلسات مختلف با اتاق فكر براي انتخاب طرح جديد برگزار شد و تصميم گرفتيم كه در برنامه از بچه‌ها براي اجرا و حضور بخش هاي مختلف برنامه بيشتر استفاده شود.
 
وي بيان كرد: ما هميشه در برنامه كودك بچه‌ها منفعل هستند و فقط دست مي‌زنند و هورا مي‌كشند و عملا نقشي ندارند. براي همين بچه‌ها اين بار در برنامه نقش مؤثري دارند زيرا احساس مي‌كنيم مخاطبان كودك، زبان و رفتار كودكانه را بيشتر مي‌پسندند و مسايل آموزشي با زبان و رفتار كودكانه بيشتري تأثير را روي آنها دارد.
 
"روستاپور" درباره چگونگي انتخاب بچه‌ها گفت: اين بچه‌ها را از كلاس بازيگري انتخاب كرديم و تست گرفتيم و هر روز با آنها تمرين داشتيم، همچنين اين بچه‌ها در رده سني 8 تا 11 سال هستند و تاكنون 18 دختر و 4 پسر براي حضور در برنامه انتخاب شدند.
 
وي تصريح كرد: اين بچه‌ها سرمايه خوبي براي برنامه‌هاي كودك هستند و پتانسيل اين را دارند كه در سال‌هاي آينده مجري خوب كودك شوند و به نظر من شبكه آموزش سرمايه‌گذاري خوبي در اين زمينه انجام مي‌دهد.
 
اين تهيه كننده عنوان كرد: ياد گرفتن و تجربه كردن مشاعره، كاردستي، نقاشي آسان، آشنايي با حيوانات، توليد نمايش، داستان‌گويي و داستان‌نويسي را در برنامه داريم.
 
وي با اشاره به اينكه شعرخواني و ورزش كردن به طور دسته‌جمعي از بخش‌هاي مهم اين برنامه است، خاطر نشان كرد: برنامه "گل آموز" براي سال تحصيلي جديد با بخش‌ها و آيتم‌هاي جديد براي دانش‌آموزان روي آنتن خواهد رفت./ص   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.