سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخلاف خواست دشمنان،

تحریم‌ها را در حج امسال دور زدیم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امروز برخلاف خواست دشمنان، حج و دیگر سفرهای زیارتی پر شورتر از سالهای گذشته انجام شده و به صراحت می توان گفت که ما تحریم ها را دور زدیم.

دکتر سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: مناسک حج در راستای شناخت خدا و رسیدن به حب الهی و قرب الی الله است و باید از انجام هر گونه عملی که ما را از یاد خداوند غافل می کند پرهیز کرده و همواره به یاد خداوند باشیم.
وی افزود: توشه حلال در این سفر مسئله ای مهم است و حج گزاران باید همواره در مراقبت از نفس بوده و با اجتناب از کارهایی که ممکن است نارضایتی خداوند متعال را به همراه داشته باشد دوری کنید.
موسوی در ادامه بیان داشت: اگرچه نوسانات ارزی سبب افزایش قیمت این سفر شده است اما ما به همان میزان کیفیت خدمات را ارتقاء داده ایم و این تفاوت را در ملاقات حجاج دیگر در عربستان متوجه می شوید.
وی با اشاره به اعزام 64 هزار نفر به حج امسال گفت: برای اینکه امکانات رفاهی حجاج از لحاظ بهداشت و درمان – تغذیه – محل اقامت – اسکان و دیگر موارد در بهترین حالت ممکن باشد نهایت تلاشمان را کرده ایم.
موسوی با بیان اینکه دشمنان نظام از افزایش تحریمها بهره ای نبرده اند اظهار داشت: دشمنان با خود گمان می کردند که با افزایش تحریمها و قرار دادن مردم در تنگنا سبب نارضایتی ملت و ایجاد فاصله میان آنان با مسئولان خواهند شد و همچنین آنها می خواستند با اعمال تحریمها سفرهای زیارتی از جمله حج و عتبات را کاهش دهند که ما تحریمها را دور زدیم.
وی با اشاره به تسویه حساب کامل سازمان حج و زیارت با شرکتهای زیارتی و دیگر شرکتهای مرتبط در عربستان و عراق تصریح کرد: ما امسال با وجود تحریمها و نوسانات ارزی موفق شدیم تمامی این حسابها را تسویه کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در حج امسال 8 هزار و 12 نفر از استان خراسان رضوی به سرزمین وحی اعزام می شوند./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.