سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان بولتون:

مدارک براي تاييد ادعاي استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي در اختيار نيست

سفير پيشين آمريکا در سازمان ملل متحد اذعان کرد مدارک کافي براي تاييد ادعاي استفاده دولت سوريه از سلاح هاي شيميايي در اختيار نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز ، جان بولتون 
ادعا کرد اين امکان وجود دارد همزمان با ورود بازرسان تسليحاتي سازمان ملل  متحد به سوريه ، اسد اقدام به استفاده از سلاح شيميايي کند.

با اين حال وي سخنان خود را تصحيح کرده و اذعان داشت: اما تا زمانيکه  مدارک بيشتري در اين خصوص بدست نيامده  است ، نتيجه گيري زود هنگام ، اشتباه به نظر مي رسد. کدام دولت عاقلي است که ماهها بازرسان را از کشورش بيرون نگاه دارد و دقيقا در زماني که اين بازرسان در داخل کشور حضور دارند، اقدام به استفاده از تسليحات شيميايي کند.

بولتون همچنين گفت: مقام هاي روسي همواره از دولت بشار اسد حمايت کرده اند و اين سياست را در دو و نيم سال گذشته ادامه داده اند.

وي افزود: در عمل؛مسلح کردن شورشيان سوري ، ريسک و خطري بزرگ محسوب مي شود. برخي از مخالفان سوري مستقيما يا با واسطه از سوي القاعده يا گروههاي تروريستي ديگر هدايت مي شوند. معتقدم مسلح کردن عوامل وابسته به گروههاي مخالف سوريه که احساس مي کنيم قابل اعتماد هستند ، هيچ ضمانتي ندارد که القاعده  بتواند در فاصله اي کوتاه به اين  سلاح ها دست يابد. اين يکي از دلايلي است که  باعث ترديد من ؛همراه با بسياري در خصوص مسلح کردن  مخالفان سوري شده است. گزينه هاي پيش روي  ما در سوريه ، محدود هستند.  دخالت در امور  سوريه، امکان پذير نيست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.