سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ریشه اکثر مشکلات جامعه کمبودهای عاطفی در خانواده است

مدرس حوزه و علوم تربيتي دانشگاه گفت: ریشه اکثر مشکلات جامعه همچون اعتیاد، دزدی، خلافکاری های و غیره کمبودهای عاطفی در خانواده هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، حجت الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی، در حاشیه همایش سراسری بسیج اساتید و در جمع خانواده بسیجیان اساتید کشور با اشاره به معنای متفاوت محبت و مودت، اظهار داشت: محبت به معنای عشق ورزیدن تفاوت دارد با معنای مودتی که باعث هر نوع دوست داشتنی نیست.

وي با بیان اینکه محبت جریانی ساده، اما کاربردی در زندگی است، تصریح کرد: برخی افراد نسبت به محبت دیگران سوء ظن دارند و محبت دیگران را امری از سر دوست داشتن قلمداد نمی‌کنند.

این خطیب دلیل عدم ابراز محبت از سوی افراد را کمبودهای محبت و عاطفه در خانواده‌های خود دانست و گفت: برخی افراد نیز سطح هیجانات پایین و هوش عاطفی اندکی دارند و مهارت کافی در پاسخ دادن به محبت را ندارند.

وی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت کشور دختران جامعه را برای امر مادری و همسری تربیت نمی کند بلکه آنان را آماده ورود به دانشگاه ها می کند، ابراز داشت: کشورهای غربی امروزه به این نتیجه رسیده اند که زنان جامعه باید به خانه ها بازگردند اما در نظام اسلامی ایران بسياري از بانوان از خانه‌ها گریزان و بیشتر وقت خود را در محیط خارج از خانه سپری می کنند.

واعظ موسوی براساس آیات و روایات برای تربیت فرزند سه مرحله را قائل شد و افزود: هفت سال اول زندگی مرحله فرمانروایی کودک است و والدین باید حالت برده و کنیز کودک را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هفت سال دوم زندگی فرزند نابالغ است و باید آموزش ها با شیوه ملایمی باشد، تاکید کرد: هفت سال سوم زندگی نیز والدین باید فرزند را برای مستقل شدن آماده کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان ساخت: در حال حاضر به این دلیل که والدین فرزندان خود را در هفت ساله سوم زندگی برای زندگی مستقل و مشترک با همسر آینده خود تربیت نکرده و آن‌ها را روانه دانشگاه ها می‌کنند، آمار طلاق تا حد چشمگیری بالا بوده و آمار ازدواج ها نیز کاهش داشته است.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود./ز


برچسب ها: جامعه ، کمبودهای ، عاطفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.