سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفير آرژانتين در انگليس : کامرون ابله است !

سفير آرژانتين در انگليس با انتقادي تکان دهنده از کامرون ، وي را ابله و ناکارآمد خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته شماره امروز روزنامه ايندي پندنت در اينترنت ، آليسيا کاسترو سفير آرژانتين در انگليس در حمله اي تکان دهنده به ديويد کامرون نخست وزير انگليس به علت انتقاد وي از موضع پاپ در قبال جزاير فالکلند وي را "ابله و ناکارآمد" خواند.
وي اين اظهارات جنجالي را در سناي آرژانتين ايراد کرد و بدون اعتنا به انتقاد يکي از سياستمداران از به کاربردن لفظ "ابله" در مورد کامرون در پارلمان آرژانتين متعاقبا وي را "احمق" خواند.
نمايندگان پارلمان انگليس از اين ديپلمات عالي رتبه خواستند به علت اظهاراتش عذرخواهي کند.
دولت انگليس بلافاصله با رد اظهارات کاسترو به همه پرسي بهار امسال به عنوان مدرکي اشاره کرد که اين جزاير بايد همچنان تحت حاکميت انگليس باقي باشد.
کامرون در ماه مارس با انتقاد از موضع پاپ در مورد فالکلند گفت "با عرض احترام"با اين ديدگاه که انگليس اين جزاير را غصب کرده بود، موافق نيست- چيزي که پاپ سال گذشته در زماني که هنوز کاردينال بوينس آيرس بود، بيان داشت.
کاسترو با بکار بردن واژه اسپانيايي مالويناس در مورد فالکلند گفت،‌ وقتيکه پاپ فرانسيس به عنوان پاپ جديد انتخاب شد، کامرون بسيار ابله و ناکارآمد بود چون وي آنچه را که مردم درباره جزاير مالويناس مي  گفتند، منعکس کرد.
کامرون همچنين با اشاره به همه پرسي برگزار شده و شيوه انتخاب پاپ جديد در کليساي کاتوليک به شوخي گفت: دود سفيد بر فراز جزاير فالکلند کاملا روشن بود.
در آن زمان کاسترو با عصبانيت از ابراز مخالفت کامرون با اظهارات فرانسيس گفت، عجيب است که وي جرات دارد اظهارات پاپ را رد کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.