سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به تعویق افتادن جشنواره سينمايي قاهره به علت تحولات سياسي

وزارت فرهنگ مصر تصمیم گرفت سی و ششمین جشنواره سینمایی قاهره را که قرار بود در ماه نوامبر امسال برگزار شود به نوامبر سال آینده موکول کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ؛ وزارت فرهنگ مصر روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد هیئت مدیره جشنوار سینمایی بین المللی قاهره شامگاه سه شنبه با حضور صابر عرب وزیر فرهنگ و سمیر فرید رئیس جشنواره تشکیل جلسه داد و به اتفاق آراء تصمیم گرفت این جشنواره قاهره را در نوامبر سال 2014 برگزار کند.

بر اساس این بیانیه هیئت مدیره جشنواره سینمایی قاهره تصمیم گرفت بازار فیلم قاهره را از طریق اتاق صنعت سینما تشکیل دهد و در جشنواره سینمایی ونیز در اواخر اوت و جشنواره سینمایی برلین در ماه فوریه سال آینده شرکت کند.

"سمیر فرید" چند روز پیش به خبرگزاری آلمان گفته بود پیش بینی می شود جشنواره سینمایی قاهره امسال به علت موانع بسیار، به تاخیر بیفتد. وی شرایط سیاسی و امنیتی مصر و آماده نبودن فیلم ها را از جمله علل این تصمیم ذکر کرده بود.

جشنواره سینمایی قاهره در سال 2011 نیز به علت شرایط امنیتی مصر پس از انقلاب علیه حسنی مبارک برگزار نشد ولی در سال 2012 در میان تدابیر شدید امنیتی و کاهش مدت آن، برگزار شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.