سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"اشتون":کمک هاي اتحاديه اروپا به نهادهاي مدني مصر ادامه دارد

"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگوی اختصاصی با بی بی سی تاکید کرد کمک های اتحادیه اروپا به نهادهای مدنی مصر ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ "اشتون" گفت: وزرای امور خارجه امروز بعد از ظهر دیداری داشتند و همه آنان یک پیام روشن داشتند که آن تاکید بر اهمیت شراکتی است که ما با مصر و مردم آن داریم. در واقع در روزهای گذشته که من با افراد مختلفی از مصر صحبت می کردم، آنان نیز همین پیام را داشتند و این اصل بنیادین ماست.

وی ادامه داد: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به شدت از میزان درگیری ها نگرانند و خشونت های جاری را که بسیاری از آنان نامتناسب بودند، محکوم کرده اند. آنان از اقدام نیروهای امنیتی و نیز اقدامات تروریستی، تخریب کلیساها و دیگر تحولاتی که به صورت خاص در هفته های اخیر شاهدش بودیم، نگرانند.

وی ادامه داد: من هرگز نگفته ام که دیگر هیچ خوش بینی وجود ندارد و راه حل ها از بین رفته اند. من در زمان ترک قاهره گفتم که ما با گروه های مختلف در ماه های گذشته همکاری کردیم تا عناصر مختلف را برای نحوه پیشبرد امور و ایجاد نقشه راهی سیاسی بررسی کنیم. من با این دیدگاه که باید بازگشت و به اجرای نقشه راه سیاسی کمک کرد، موافقم. بعد از ترک من، نماینده ویژه ما نیز به کشورهای مختلف سر زد تا حمایت لازم برای کسب پشتیبانی از این فرایند را به دست آورد.

"اشتون" تصریح کرد: من زمانی به قاهره باز می گردم که احساس کنم می توان کار مثبتی را پیش برد و مصری ها نیز مایل به بازگشت ما باشند. همچنین به شرطی این بازگشت صورت می گیرد که احساس کنم چیزی برای عرضه کردن دارم. زمانی که من در دفعه قبل رفتم، گفتم که می خواهم با هر کسی که می خواهم گفتگو کنم و این کار را نیز کردم. سفر بعدی من نیز به این کشور بر اساس همین اصول خواهد بود. دفعه قبل نیز این احساس را داشتیم که می توانیم چیزی عرضه کنیم و عناصری که صحبتش را کردم، به عنوان یک نقشه راه و وارد شدن به راه مردمسالاری به دست گیریم. مردم مصر که در سال دو هزار و یازده به خیابان ها آمدند، به روشنی گفتند که چنین چیزی را می خواهند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره قطع کمک های اتحادیه اروپا به مصر گفت: برای درک این مساله، باید نحوه کمک رسانی ما به مصری ها را نیز درک کرد. پولی که ما به مصر می دادیم، به صورت مستقیم نبود و به گروه های کاری می دادیم زیرا دولتی که روی کار بود، هنوز ساز و کاری برای همکای با ما نداشت و بخشی دیگر از علت این امر نیز نرسیدن به توافق با صندوق بین المللی پول بود. پولی که به مصر داده شده است، به نهادهای مدنی و مردم عادی داده شده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز تصمیم گرفتند که به این کمک ها ادامه دهند.

وی ادامه داد: کاری که امروز شد بازبینی همه روابط ما با مصر در خصوص حمایت ما از مصر بود تا اطمینان یابیم این کمک ها در چارچوب ارزشهایی هستند که انتظارشان را داریم. در تماس هایی که با مردم عادی مصر، کشورهای منطقه و بسیاری دیگر از همکاران خود در نقاط مختلف دنیا داشتیم، همه آنان خواستار ادامه کمک های ما بودند و باور دارم این کاری است که باید انجام دهیم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.