سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) خبر داد:

بیشترین سهم از تولیدات علمی کشور از آن پژوهشگران تهرانی شد

پژوهشگران دانشگاه های تهران با هفت هزار و 327 مقاله ثبت شده در Isc بیشترین سهم از تولیدات علمی کشور را به خود اختصاص دادند.

جعفر مهراد رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) ار سال 1387 رسما تاسیس شد و پردازش استنادی نشریات جهان اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی ایران را در راس برنامه های خود قرار داده است.


وی افزود: اکنون سیستم به گونه ای است مملو از اطلاعات است که به آسانی می توان اطلاعات مربوط به استان ها، شهرستان ها و نیز دانشگاه ها  و موسسات پژوهشی را به تفکیک و یا حتی در سطح ملی استخراج و ارائه کند.

مهراد تصریح کرد: استان تهران در سال 1391 با 7 هزار و 327 مقاله فارسی ثبت و نمایه سازی شده در Isc بیشترین سهم از تولیدات علمی کشور را به دست آورده است که این تعداد معادل 42 درصد از کل تولیدات علمی کشور بوده و البته این میزان تولیدات علمی به زبان فارسی است بر این اساس این استان در جایگاه اول کشوری قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اراده آمار دانشجویی کشور و استان تهران اظهار داشت: استان تهران با 16/73 درصد از جمعیت کل کشور یعنی 16/32 از کل دانشجویان کشور یعنی 42 درصد از تولیدات علمی فارسی کشور و 13/16 درصد از دانشگاه های کل کشور را به خود اختصاص داده است./ع2

برچسب ها: پژوهشگر ، علم ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.