سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

سالانه بیش از 2 میلیارد صادرات خشکبار از کشور صورت می‌گیرد

میزان صادرات خشکبار کشور سالانه بیش از دو میلیارد و 300 میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران گفت: در سمینار تولید، فرآوری و صادرات کشمش ایران در زنجان بابیان اینکه صادرات کشور با وجود دست توانای کشاورزان ایرانی محقق می شود افزود: در چندین سال اخیر این اتحادیه در صادرات غیرنفتی خشکبار به دیگر کشورها مقام اول را از آن خود کرده است.

شمس فرد با اشاره به اینکه سالانه بیش از 2 میلیارد صادرات خشکبار از کشور صورت می‌گیرد، افزود: این رقم نشان‌دهنده ظرفیت بالای کشور در تولید این‌چنین محصولات و صادرات آن است، ولی باید به این نکته توجه داشت که این کار نیازمند حمایت و ارتقای امکانات است.

وی به ضرورت آگاهی کشاورزان در رابطه با خشکبار نیز اشاره و تاکید کرد: اگر کشاورز مطلع باشد محصولی بی‌نقص و سالم تولید می‌کند و این امر قطعاً باعث ارتقای کیفیت خشکبار ایران که خواهان فراوانی در اقصی‌نقاط کشور دارد، می‌شود.

 

رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران با تاکید بر اینکه باید در تولید کالاهای غیر نفتی با کیفیتی بالاتر از دیگر کشورها در تلاش بود تصریح کرد: تولید محصول مرغوب و با کیفیت را باید از باغ های کشاورزی شروع کرد تا صادر کنندگان نیز موفق تر عمل کنند.

 شمس‌فرد با اشاره به اینکه حضور باغداران در همایش تولید، فرآوری و صادرات کشمش از اهمیت بالایی برخوردار بود،  خاطر نشان کرد: باغداران  باید جنسی را تولید کنند که ضایعات زیادی ایجاد نشود./ع


برچسب ها: صادرات ، خشکبار ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.