سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

جلوگیری ازفعالیت 2 واحد تولید کشک مایع غیر استاندارد در اصفهان

خط تولید 2 واحد کشک مایع خوراکی در اصفهان به دلیل مغایرت با استانداردها و تولید فاقد کیفیت ،تعطیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان و بنا بر اعلام روابط عمومي اداره كل استاندارد استان اصفهان بازرسان این اداره کل ، در حین بازدید و نظارت بر عملکرد واحدهای مذکور ، متوجه موارد انطباق نداشتن با الزامات استاندارد و در نتیجه تولید فاقد کیفیت محصولات مربوطه شدند که بلافاصله به تعطیلی خط تولید و جلوگیری از تولیدات غیر استاندارد آنها اقدام گردید .

بر اساس این گزارش رعایت موارد و الزامات استاندارد در تولید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و روابط عمومی اداره کل استاندارد نیز ضمن تاکید بر دقت نظر مصرف کنندگان گرامی در هنگام خرید انواع کشک توجه به نکات زیر را ضروری میداند .

1 - كشك را از فروشگاههای معتبر و با توجه به نام و نشان كارخانه تولید كننده ، تاریخ تولید و انقضاء ، پروانه بهداشتی و به ویژه علامت استاندارد بر روی بسته بندی آن خریداری كنید و از خرید كشك مایع در بستههای بینام و نشان اجتناب كنید . دقت داشته باشید كه محصول پاستوریزه باشد .

2 - بهتر است كشك را به مقدار مورد نیاز خود خریداری كنید تا نیاز به نگهداری طولانی مدت آن برای استفاده بعدی نباشد . برای این كار بهتر است كوچكترین اندازه موجود یك محصول خریداری گردد .

3 - در هنگام مصرف ، كشك را به طور مستقیم از بستهبندی وارد ظرف نكنید بلكه در ابتدا آن را در ظرفی ریخته و با كنترل قوام ، رنگ ، بو و طعم و اطمینان از نداشتن لكه های آلودگی از آن استفاده كنید . حتی با وجود لازم نبودن به جوشاندن انواع پاستوریزه كشك ، میتوانید آن را به مدت 10 تا 20 دقیقه جوشانده و سپس استفاده كنید .

4 - به طور كلی كشك دارای مقادیری نمك است كه این مقدار مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 6127 در مورد كشكهای مایع صنعتی حداكثر 2 درصد است . بنابراین مصرف فرآورده های پاستوریزه دارای مهر استاندارد نسبت به فرآوردههای سنتی كه هیچ ملاكی برای افزودن نمك ندارند اولویت دارد . ضمن اینكه پاستوریزاسیون ، كلیه میكروب های بیماری زا را از بین می برد .

5 - كشك را باید در محیط خنك و داخل یخچال نگهداری كرد./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.