سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

مرسی زمینه‌ساز کودتای نظامی در مصر شد/ لزوم بازسازي ساختاري اخوان‌المسلمين

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اخوان‌المسلمین بايد بازسازی ساختاري را شروع کند و با تفکر معقولانه، ساز و کار لازم برای ایجاد حکومت را مهيا کند.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به تغییر رهبر اخوان‌المسلمین مصر گفت: مسئله مصر به شکلی که در ظاهر دیده می‌شود، نيست، چرا که پشت پرده بسيار پيچيده‌اي دارد.  
 
وی تصریح کرد: پس از انقلاب مردم مصر، محمد مرسی به قدرت رسید، اما حکومت وي سرانجام با کودتای نظامی کنار رفت و هم‌اکنون شاهد تسلط ارتش بر تمامي ارکان این کشور هستيم.  
 
قوام اظهار داشت: اخوان‌المسلمین علاوه بر مصر در منطقه و همچنین اروپا نفوذ دارد، اما سرکوب اخوان‌المسلمین به‌دست ارتش باعث شده که از تاثیرگذاری آن‌ها در حکومت کاسته شود و ارتش، دولت کودتا را بر سر کار بیاورد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی بیان داشت:‌ اخوان‌المسلمین بايد بازسازی ساختاري را شروع کند و با تفکر معقولانه، ساز و کار لازم برای ایجاد حکومت را مهيا کند.  
 
وی ادامه داد: مرسی و کسانی که پس از انقلاب مردم مصر در این کشور بر سر کار آمدند سال‌ها در آمریکا زندگی کرده بودند و شناخت کافی و وافی از مردم و شرایط مملکت خود نداشتند به همین خاطر فکر می‌کردند با همگامی با آمریکا و اجرای معاهده کمپ‌دیوید بتوانند به اهداف خود دست یابند.  
 
قوام در پایان خاطرنشان کرد: حکومت مرسی اخوان‌المسلمین را به دو دسته  میانه‌رو و افراطی تقسيم کرد که در نهايت مواضع ناجوانمردانه وي علیه فلسطین، شیعیان و سوریه منجر به سرنگوني دولت برآمده از انقلاب ژانويه2011 شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، مرسی ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.