سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تقویت شرکت های پیمانکاری نیازمند تشکیل خوشه‌های صنعتی است

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان گفت: برای ارتقا و تقویت شرکت‌های پیمانکاری کشور نیازمند تشکیل خوشه‌های صنعتی جهت حضور در مناقصه‌های بزرگ داخلی و خارجی هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «مصطفی رناسی»در پنجمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان تصریح کرد:تشکیل خوشه های صنعتی یکی از حلقه های مفقوده صنعت کشور است که در فضای سردرگمی قانونی و حقوقی قرار گرفته است.

وی افزود:شرکت های پیمانکاری برای موفقیت در مناقصه های بزرگ داخلی و خارجی نیازمند تشکیل خوشه هستند ولی به دلیل نبود قانون مشخص و معین در این زمینه ،فعالان صنعتی در فضای ابهام آمیزی قرار گرفتند.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان تصریح کرد:دولت با همکاری بخش خصوصی می تواند برای خوشه های صنعتی وضعیت مشخصی ایجاد کند .

رناسی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی کشور را اجرا نشدن قوانین مرتبط با تولید طی هشت سال اخیر دانست و گفت:اجرای قوانین مرتبط با تولید بسیاری از مسایل و مشکلات فعالان این بخش را در حوزه های مالیاتی ،تامین اجتماعی و غیره برطرف می کند.

وی افزود:بانکها به خوشه های صنعتی ضمانت بانکی به دلیل شخصیت حقوقی نا مشخص ارایه نمی کنند

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان با اشاره به قانون اساسی و مساوی دانستن حقوق همه افراد جامعه در برابر قانون گفت:یک تولید کننده مانند یک سازمان خدماتی باید دارای حقوق برابر در قانون باشد ولی متاسفانه شریک‌های تجاری فعالان اقتصادی شامل بانکها ،سازمان تامین اجتماعی دارای اختیار اجرای قانون در بستن حساب‌های بانکی و اختصاص جرایم سنگین برای پیمانکاران می‌باشند./ز

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، و ، معدن ، اتاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.