سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگليس: نشست فوق العاده شوراي امنيت درباره سوريه برگزار شود/ ترکيه: سازمان ملل تحقيق کند

شبکه تلويزيوني العربيه لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد: وزارت امور خارجه انگليس خواستار نشست فوق العاده شوراي امنيت به منظور بررسي استفاده از سلاح هاي شيميايي در حمله به منطقه الغوطه الشرقيه در استان ريف دمشق سوريه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربيه، انگليس بر لزوم بازرسي اعضاي کميته تحقيقات سازمان ملل در سوريه از منطقه اي که هدف حمله شيميايي در ريف دمشق قرار گرفت، تاکيد کرد. 

دولت انگليس به شدت در مورد خبرهاي منتشر شده درباره استفاده از سلاح هاي شيميايي در حمله به منطقه الغوطه الشرقيه ابراز نگراني کرد. 

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد من از گزارش هایی که نشان می دهد صدها نفر از جمله زنان و کودکان در حملات هوایی و حمله با سلاح های شیمیایی در محل استقرار نیروهای مخالف در اطراف دمشق کشته شده اند، بسیار نگران شده ام.

وی افزود این گزارش ها تایید نشده هستند و ما با فوریت، دنبال اطلاعات بیشتر هستیم ولی روشن است که در صورت تایید نشان از افزایش تکان دهنده درگیری ها و استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه است. 

کسانی که دستور به استفاده از این سلاح ها داده اند و کسانی که این سلاح ها را به کار برده اند، نباید هیچ تردیدی داشته باشند که ما همچنان به دنبال راه های گوناگونی برای به محاکمه کشاندن آنان هستیم. 

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد من از دولت سوریه می خواهم اجازه فوری دسترسی به منطقه را به تیم تحقیق سازمان ملل که در حال حاضر در حال بررسی موارد قبلی استفاده از سلاح های شیمیایی هستند بدهد. انگلیس این مساله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

ترکیه هم از سازمان ملل متحد خواست تا در خصوص ادعاهای مطرح شده در زمینه سوریه تحقیق کند.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، سازمان ملل باید در خصوص ادعای مطرح شده در زمینه حمله شیمیایی به حومه دمشق که منجر به کشته شدن صدها نفر شده است، تحقیق کند.

وزارت خارجه ترکیه افزود، آنکارا با نگرانی عمیقی گزارش های مربوط به استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را دنبال می کند.این ادعاها باید هرچه سریعتر روشن و شفاف شود.

العربيه پيش از اين به نقل از سخنگوي گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه شمار تلفات اين حمله را 1188 نفر اعلام کرده بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.