سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کشت سبزی و صیفی در 450 هکتار از مزارع شهرستان میانه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه از کشت سبزی و صیفی به روش قطره ای و نواری در 450 هکتار از مزارع شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مظلومی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و کاهش تلفات و افزایش راندمان آبیاری، کشت به روش قطره ای، نواری در چند سال اخیر توسط کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان در مناطق مختلف مورد ترویج قرار گرفته و هم اکنون در تعداد 20 روستا در بخش‌های کاغذکنان و مرکزی محصولاتی اعم از هندوانه، خربزه، گوجه فرنگی و کدو آجیلی به این روش کشت و آبیاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت به روش نواری ، قطره ای در روستای کلوچه خالصه در 250 هکتار انجام شده افزود: توسعه کشت سبزی و صیفی به روش قطره‌ای باعث صرفه‌جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال در منطقه و افزایش درآمد کشاورزان شده است.

مظلومی در ادامه به آموزش کشاورزان از سوی جهادکشاورزی شهرستان با تشکیل کلاسهای آموزشی ـ ترویجی متعدد مسائل فنی کشت، داشت و برداشت اشاره کرده گفت : نهاده های کشاورزی مورد نیاز به کشاورزان منطقه نیز توزیع شده و بازدید های فنی از مناطق هم در حال انجام است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه بیان داشت: با توسعه سیستم های قطره ای ـ نواری در منطقه ، چندین شرکت اجرا کننده سیستم و مراکز فروش نوارهای تیب در منطقه رونق یافته و کشاورزان ذیربط با راهنمایی کارشناسان زراعت و آبیاری جهادکشاورزی از نحوه سیستم آبیاری تحت فشار قطره ای و نواری آگاهی کافی پیدا نموده‌اند .

لازم به ذکر است که محصول سبزی و صیفی تولیدی شهرستان به شهرستانهای مجاور، تهران وکرج حمل می‌شود./ز 

برچسب ها: کشت ، سبزی ، صیفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.